Пріма РаїсаPrima RaisaГончарук ОльгаHoncharuk OlhaПріма ДмитроPrima Dmytro2024-04-222024-04-222023Пріма, P. Цифрова компетентність майбутнього педагога як необхідна складова забезпечення якості професійної майстерності [Текст] / P. Пріма, О. Гончарук, Д. Пріма // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 2 (126). – С. 398–409. – DOI 10.24139/2312‐5993/2023.02/398‐409https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14617У статті обґрунтовано необхідність формування цифрової компетентності майбутнього педагога та розглянуто шляхи її удосконалення для забезпечення якості актуальної педагогічної освіти. Зазначено, що сучасний ефективний учитель повинен мати не лише високий рівень фахової педагогічної майстерності, а також бути готовим до застосування інноваційних цифрових технологій в освітньому процесі та спроможним до опрацювання значних обсягів інформації. Вивчено різні трактування визначення цифрової компетентності майбутніх педагогів у науковій площині та проведено аналіз наукових праць із запропонованої проблеми. Автором обґрунтовано сутність поняття «цифрова компетентність», визначено компоненти цифрової компетентності майбутніх педагогів та окреслено напрями її розвитку. Цифрова компетентність характеризується як складна генеративна структура ключових і предметних компетенцій, котра поєднує навички застосування цифрових технологій для організації освітнього процесу зі знаннями для його провадження, відображає здатність педагога до визначення професійної інформаційної потреби, пошуку інформації та ефективної роботи з нею, що підтверджує її важливість у формуванні професійної майстерності майбутнього педагога. Підсумовано, що формування ЦК педагога ґрунтується на принципах безперервної освіти, ключовою ідеєю якої є усвідомлення майбутніми вчителями необхідності переходу на наступний рівень розвитку професійної майстерності й подолання невідповідності між рівнем засвоєних теоретичних знань при здобутті професії та практичних умінь, необхідних для її провадження.The article substantiates the need to form the digital competence of the future teacher and considers ways to improve it to ensure the quality of relevant teacher education. It is noted that a modern effective teacher should not only have a high level of professional pedagogical skills, but also be ready to use innovative digital technologies in the educational process and have the ability to process large amounts of information. The article examines different interpretations of the definition of digital competence of future teachers in the scientific field and analyses scientific works on the proposed problem. The author substantiates the essence of the concept of "digital competence", identifies the components of digital competence of future teachers and outlines the directions of its development. Digital competence is characterised as a complex generative structure of key and subject competences that combines the skills of using digital technologies to organise the educational process with the knowledge to implement it, reflects the teacher's ability to identify professional information needs, search for information and work effectively with it, which confirms its importance in shaping the professional skills of the future teacher. It is summarised that the formation of a teacher's DC is based on the principles of continuous education, the key idea of which is the awareness of future teachers of the need to move to the next level of professional development and overcome the discrepancy between the level of theoretical knowledge acquired in the profession and the practical skills necessary for its implementation.ukслова: цифрова компетентністьмайбутні педагогиінформаціяпрофесійна майстерністьцифрові технологіїінформаційна культураdigital competencefuture teachersinformationprofessional skillsdigital technologiesinformation cultureЦифрова компетентність майбутнього педагога як необхідна складова забезпечення якості професійної майстерностіDigital Competence of Future Teachers as a Necessary Component of Ensuring the Quality of Professional SkillsArticle0000‐0002‐3278‐19000000‐0001‐8463‐740110.24139/2312‐5993/2023.02/398‐409