Колишкін Олександр ВолодимировичKolyshkin Oleksandr VolodymyrovychПритика ТетянаPrytyka Tetiana2023-10-032023-10-032023Притика Т. Проблема екологічної культури учнів з інтелектуальними порушеннями у педагогічній літературі [Текст] / Т. Притика ; науковий керівник О. Колишкін // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 230–236.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13876У статті розкрито теоретичні аспекти процесу формування екологічної культури в учнів з інтелектуальними порушеннями в ході аналізу науковопедагогічної літератури. Зазначено, що у педагогічній науці поняття «екологічна культура» використовується як особистісна характеристика, що виражає сформованість у людини соціально-екологічного досвіду у вигляді знань, умінь і навичок, а також певний рівень вихованості. З’ясовано, що cтосовно учнів з інтелектуальними порушеннями поняття «екологічна культура» може розглядатися як складне, інтегроване утворення, яке реалізується в процесі екологічного навчання і виховання, й включає формування системи елементарних екологічних уявлень, екологічно усвідомленого ставлення до об’єктів навколишнього світу та навичок природоохоронної поведінки.The article reveals the theoretical aspects of the process of formation of ecological culture in students with intellectual disabilities during the analysis of scientific and pedagogical literature. It is noted that in pedagogical science, the concept of "ecological culture" is used as a personal characteristic that expresses the formation of a person’s socio-ecological experience in the form of knowledge, abilities and skills, as well as a certain level of education. It has been found that in relation to students with intellectual disabilities, the concept of "ecological culture" can be considered as a complex, integrated education, which is implemented in the process of ecological education and upbringing, and includes the formation of a system of elementary ecological ideas, an ecologically conscious attitude to the objects of the surrounding world and environmental behavior skills.ukекологічна культураекологічна освітаекологічне вихованнядіти з інтелектуальними порушеннямиecological cultecological educationecological upbringingchildren with intellectual disabilitiesПроблема екологічної культури учнів з інтелектуальними порушеннями у педагогічній літературіThe Problem of Ecological Culture of Students with Intellectual Disabilities in Pedagogical LiteratureArticle