Сорочан МаринаSorochan Maryna2024-06-192024-06-192022Сорочан М. Формування готовності до організації навчання дітей із особливими освітніми потребами: методичні та практичні аспекти формування засобами тренінгової програми [Текст] / М. Сорочан // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 9-10 (123-124). – С. 271–283. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.09-10/271-283https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15071В статті розглядаються особливості методичних та практичних аспектів формування готовності до організації навчання дітей з особливими освітніми потребами за допомогою тренінгу. Встановлено, що саме тренінг є ефективним засобом рoзвитку професійної ідентичності та професійної компетентності майбутніх вихователів. Визначено принципи проведення тренінгу зі студентами (активності, відкритого зворотного зв’язку, «тут і тепер», довірливості та щирості у спілкуванні, персоніфікації висловлювань, конфіденційності, неприпустимості критики особистості). Тренінгова програма складалася з трьох модулів: «Розуміння інклюзії», «Особистісна готовність та відповідальність», «Практична діяльність». Реалізація якої забезпечує поєднання традиційних технологій та оволодіння методами вирішення квазіпрофесійних завдань на основі активного використання інноваційних технологій. Проведення міні лекцій, майстер класів, мозкових штурмів, ділових та рольових ігор та різних інтерактивних вправ, які імітують майбутню професійну діяльність ставлять студентів у визначену професійну роль, дозволяє їм самостійно i творчо застосовувати набуті компетентності, приймати аргументовані рішення, вчитися брати на себе відповідальність за їх виконання та наслідки, що забезпечувало комплексну підготовку студентів до роботи в умовах інклюзивного навчання в закладі дошкільної освіти.ukформування готовностімайбутні вихователіінклюзивне навчаннядіти з особливими освітніми потребамитренінгтренінгова програмаformation of readinessfuture educatorsinclusive adinessinclusive educationchildren with special educational needstrainingtraining programФормування готовності до організації навчання дітей із особливими освітніми потребами: методичні та практичні аспекти формування засобами тренінгової програмиFormation of Readiness to Organize the Education of Children with Special Educational Needs: Methodical and Practical Aspects of Formation by Means of a Training ProgramArticle0000-0001-6590-358310.24139/2312-5993/2022.09-10/271-283