Діденко Павло ЮрійовичDidenko Pavlo Yuriiovych2025-02-122025-02-122024Діденко П. Розвиток логічного мислення учнів старших класів при навчанні програмуванню [Текст] : магістер. робота / П. Діденко ; науковий керівник С. Петренко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – 78 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16478Кваліфікаційне дослідження присвячене розгляду можливості впровадження віртуальних лабораторій в навчальний процес для учнів. У першому розділі міститься аналіз основних понять дослідження, ключові риси, зміст і сутність, а також сформульовано визначення поняття «логічне мислення». У другому розділі у результаті експериментальної перевірки ефективності реалізації дидактичних принципів у формуванні культури логічного мислення старшокласників вдалося визначити, що всі зазначені дидактичні принципи реалізуються на експериментальних уроках викладання предметів. Теоретична значущість. Дослідження полягає у розробці та апробації завдань та задач для забезпечення формування логічного мислення школярів, їхніх мисленнєвих операцій на уроках інформатики шляхом введення даних задач до різних етапів уроків. Практичне значення одержаних результатів. Результати дослідження можуть бути використанні для ознайомлення педагогів з теоретичними засадами формування культури логічного мислення в учнів на основі виконання старшокласниками спеціальних навчальних завдань та задач, інтернет-ресурсів. Ключові слова:The qualification study is devoted to considering the possibility of introducing virtual laboratories into the educational process for students. The first section contains an analysis of the main concepts of the study, key features, content and essence, and also formulates the definition of the concept of "logical thinking". In the second section, as a result of experimental testing of the effectiveness of the implementation of didactic principles in the formation of a culture of logical thinking of senior school students, it was determined that all of the indicated didactic principles are implemented in experimental lessons of teaching subjects. Theoretical significance. The study consists in the development and testing of tasks and tasks to ensure the formation of logical thinking of schoolchildren, their mental operations in computer science lessons by introducing these tasks to different stages of the lessons. The practical significance of the results obtained. The results of the study can be used to familiarize teachers with the theoretical principles of forming a culture of logical thinking in students based on the performance of special educational tasks and tasks by high school students, Internet resources.ukлогічне мисленняспособи мисленняформи мисленняформування логічного мисленняконстантувальний експериментпокращити логічне мисленнялогічні завданняlogical thinkingways of thinkingforms of thinkingformation of logical thinkingconstant experimentimprove logical thinkinglogical taskРозвиток логічного мислення учнів старших класів при навчанні програмуваннюDevelopment of Logical Thinking of Senior School Students when Teaching ProgrammingMasters