Косенко Юрій МиколайовичKosenko Yurii MykolaiovychКоваль Вікторія ВолодимирівнаKoval Viktoriia Volodymyrivna2021-02-262021-02-262020Коваль, В. В. Розвиток дрібної моторики в учнів молодшого шкільного віку із порушеннями інтелекту засобом спеціальних вправ [Текст] : магістер. робота / В. В. Коваль ; науковий керівник Ю. М. Косенко. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – 105 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/10204Магістерська робота складається зі вступу, трьохрозділів, висновків та списку використаних джерел. У вступі обґрунтована актуальність дослідження, визначена мета та завдання дослідження. У першому розділі висвітлено теоретичні основи розвитку дрібної моторики в дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, розкрито значення дрібної моторики в розвитку дитини, висвітлено специфіку розвитку таких дітей, охарактеризовано особливості розвитку в них дрібної моторики. У другому розділі розроблено методику вивчення розвитку дрібної моторики в дітей молодшого шкільного віку з порушеннями інтелекту, досліджено стан розвитку дрібної моторики в молодших школярів із інтелектуальними порушеннями на констатувальному етапі дослідження. У третьому розділі здійснено експериментальну перевірку ефективності моделі та комплексу вправ з розвитку дрібної моторики в учнів із порушеннями інтелекту, розроблено комплекс вправ з розвитку дрібної моторики в молодших школярів учнів із порушеннями інтелекту та модель використання комплексу вправ з розвитку дрібної моторики у молодших класах, проведено аналіз результативності формувального експерименту. У висновках узагальнено основні результати дослідження.The master's thesis consists of an introduction, three sections, conclusions and a list of sources used. The introduction substantiates the relevance of the study, defines the purpose and objectives of the study. The first section highlights the theoretical foundations of fine motor skills in children with intellectual disabilities, reveals the importance of fine motor skills in child development, highlights the specifics of the development of such children, describes the features of their fine motor skills. The second section develops a method for studying the development of fine motor skills in children of primary school age with intellectual disabilities, the state of development of fine motor skills in primary school children with intellectual disabilities at the ascertaining stage of the study. In the third section, an experimental test of the effectiveness of the model and set of exercises for the development of fine motor skills in students with intellectual disabilities, developed a set of exercises for the development of fine motor skills in primary school students with intellectual disabilities and a model of using a set of exercises for fine motor skills in primary school the effectiveness of the molding experiment. The conclusions summarize the main results of the study.ukдрібна моторикаучні молодшого шкільного вікудіти з порушеннями інтелектуспеціальні вправиfine motor skillsprimary school studentschildren with intellectual disabilitiesspecial exercisesРозвиток дрібної моторики в учнів молодшого шкільного віку із порушеннями інтелекту засобом спеціальних вправDevelopment of Fine Motor Skills in Primary School Students with Intellectual Disabilities Through Special ExercisesMasters