Полубоярина ІринаPoluboiaryna Iryna2024-04-052024-04-052023Полубоярина І. Технологія патріотичного виховання старшокласників музичних шкіл [Текст] / І. Полубоярина // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 8-9 (132-133). – С. 15–23. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.08‐09/015‐023https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14447Проблема впровадження технології патріотичного виховання у навчально‐виховний процес музичних шкіл (мотиваційний, емоційно‐вольовий,діяльнісний, контролюючий компоненти) вимагає роглядати старшокласника як головну цінність, суб’єкта музичної освіти; необхідності психолого‐педагогічної підтримки становлення його патріотичних якостей. Технологія патріотичного виховання старшокласників музичних шкіл музичних шкіл Харкова та наукових праць вітчизняних учених. У статті проаналізовано особливості індивідуального, особистісного, діяльнісного, персоналізованого підходів як методологічної основи педагогічної технології. Визначено зміст компонентів педагогічної технології патріотичного виховання старшокласників музичних шкіл у процесі навчання грі на кобзі; описано хід експерименту щодо впровадження педагогічної технології у діяльність музичних шкіл та проаналізовано його результати, які свідчали залежність рівня сформованості компонентів технології від науково‐методичного забезпечення навчально‐виховного процесу, спрямованого на формування патріотичних якостей старшокласників у класі гри на музичних інструментах.The problem of introducing the technology of patriotic education into the educational process of music schools (motivational, emotional‐volitional, active, controlling components) requires considering the high school student as the main value, the subject of musical education; the need for psychological and pedagogical support for the formation of his patriotic qualities. The technology of patriotic education of high school students of music schools was developed on the basis of the analysis of practical activities of teachers of Kharkov music schools and scientific works of domestic scientists. The article analyzes the peculiarities of individual, personal, activity, personalized approaches as the methodological basis of pedagogical technology. The content of the components of the pedagogical technology of patriotic education of high school students of music schools in the process of learning to play the kobza was determined; described the course of the experiment on the introduction of pedagogical technology into the activities of music schools and analyzed its results, which showed the dependence of the level of formation of technology components on the scientific and methodological support of the educational process aimed at the formation of patriotic qualities of high school students in the kobza class.ukтехнологія патріотичного вихованняформиметоди та засоби формування патріотизмустаршокласники дитячих музичних шкілtechnology of patriotic educationkobzapedagogical conditions for the formation of patriotismhigh school students of children's music schoolsТехнологія патріотичного виховання старшокласників музичних шкілTechnology of Patriotic Education of High School Studentsof Music SchoolsArticle0000‐0003‐1911‐818310.24139/2312‐5993/2023.08‐09/015‐023