Козлова Вікторія ВікторівнаKozlova Viktoriia ViktorivnaРабош Анастасія АнатоліївнаRabosh Anastasiia Anatoliivna2024-04-192024-04-192023Козлова В. -семантичні характеристики термінології академічної доброчесності в англомовному науковому дискурсі [Текст] / В. Козлова, А. Рабош // Слобожанський науковий вiсник. Серiя Філологічні науки : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. О. М. Семеног ; редкол.: А. М. Архангельська, Л. В. Барановська, Н. М. Бідюк та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 3. – С. 66–73. – DOI: https://doi.org/10.32782/philspu/2023.3.13https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14610У статті досліджуються лексико-семантичні особливості термінології академічної доброчесності в англомовному нау-ковому дискурсі. За результатами дослідницьких розвідок уточнено поняття англомовного наукового дискурсу як вираження змістовної єдності регламентованого за змістом мовлення, репрезентованого англійською мовою та обмеженої соціальними функціями та повноваженнями учасників ситуації в межах наукового стилю; виділено шість тематичних груп термінів на позначення академічної доброчесності в англомовному наукового дискурсі: «принципи навчання», «дотримання академічної доброчесності при роботі з джерелами», «прояви академічної недоброчесності», «порушники академічної доброчесності», «науковці та представники освітніх осередків», «освітній простір». Здійснено аналіз особливостей словотворення та вста-новлено семантичні характеристики термінології академічної доброчесності в англомовному науковому дискурсі на матеріалі англомовних посібників, довідників, наукових розробок та статей, присвячених академічній доброчесності. Словотвірний ана-ліз показав, що творення термінів академічної доброчесності в англомовному науковому дискурсі забезпечується морфологіч-ним та синтаксичним способами. Для зазначеної термінології характерними виявилися такі типи морфологічного словотвору: префіксальний, суфіксальний, змішаний, конверсія та компаундування. Установлено, що найпродуктивнішим способом сло-вотвору термінології академічної доброчесності в англомовному науковому дискурсі є суфіксальний, який представлений в межах тематичних груп «принципи навчання», «дотримання академічної доброчесності при роботі з джерелами», «прояви академічної недоброчесності», «порушники академічної доброчесності», «науковці та представники освітніх осередків». Було з’ясовано, що термінології академічної доброчесності в англомовному науковому дискурсі притаманні лексико-семантичні про-цеси полісемії, синонімії, омонімії, антонімії та паронімії. Найпоширенішим лексико-семантичним процесом, що реалізується в термінології академічної доброчесності, було визначено синонімію.The article deals with lexical and semantic features of the terminology of academic integrity in the English scientific discourse. The concept of the English scientific discourse is defined, as an expression of the semantic unity of content-regulated speech, represented in English and limited by the social functions and powers of the participants of the situation within the scientific style; six thematic groups of terms denoting academic integrity in the English scientific discourse are identified. They are “principles of learning”, “observance of academic integrity when working with sources”, “manifestations of academic dishonesty”, “violators of academic integrity”, “scientists and representatives of educational centres”, “educational space”. The article analyses the peculiarities of word formation and identifies the semantic characteristics of the terminology of academic integrity in the English scientific discourse on the basis of English manuals, reference books, scientific articles on academic integrity. The word-formation analysis has revealed that the construction of terms denoting academic integrity in the English scientific discourse is provided by morphological and syntactic methods. The following kinds of morphological word formation were found out to be typical of this terminology: prefixes, suffixes, conversion and compounds. The most productive way of word formation of the academic integrity terminology in the English scientific discourse is the suffixal one which is presented within the following thematic groups “principles of education”, “observance of academic integrity when working with sources”, “manifestations of academic dishonesty”, “violators of academic integrity”, “scientists and representatives of educational centers”. In the terminology of academic integrity in the English scientific discourse, lexical and semantic processes of polysemy, synonymy, homonymy, antonymy and paronymy have been identified and analysed. Synonymy has been identified as the most common lexical and semantic process implemented in the terminology of academic integrityukакадемічна доброчесністьангломовний науковий дискурстермінологіятематична групалексико-семантичні особливостіспособи словотворенняacademic integrityEnglish scientific discourseterminologythematic grouplexical and semantic featuresways of word formationЛексико-семантичні характеристики термінології академічної доброчесності в англомовному науковому дискурсіLexical and Semantic Characteristics of the Terminology of Academic Integrity in the English Scientific DiscourseArticle0000-0001-6882-2738DOI https://doi.org/10.32782/philspu/2023.3.13