Кузікова Світлана БорисівнаKuzikova Svitlana BorysivnaСтепанченко Олена ВолодимирівнаStepanchenko Olena Volodymyrivna2023-03-272023-03-272021Степанченко О. В. Психологічні особливості резільєнтності педагогів та майбутніх педагогів [Текст] : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр / О. В. Степанченко, науковий керівник С. Б. Кузікова . – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2021. – 88 с.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13219Магістерська робота присвячена теоретичному та емпіричному вивченню психологічних особливостей резільєнтності педагогів та майбутніх педагогів. Досліджено основні підходи до розуміння визначення резільєнтності особистості та проаналізовано її психологічні особливості. З’ясовано психологічний зміст та специфіку педагогічної діяльності, як чинника підвищення стресу. Було підібрано діагностичний матеріал для проведення емпіричного дослідження: «Коротка шкала резільєнтності» Б. Сміт та ін., «Тест на стресостійкість» Ю. Щербатих, «Індикатор копінг-стратегій» Д. Амірхана, «Методика діагностики життєстійкості» С. Мадді. Емпірично досліджено рівень резільєнтності, життєстійкості, стресостійкості та основні копінг-стратегії педагогів та майбутніх педагогів. Розроблено психологічно-корекційну програму підвищення рівня резільєнтності.Sumy State Pedagogical University named after A.S. Makarenko, Sumy, 2021. Master’s thesis is dedicated to the theoretical and empirical research of psychological peculiarities of the resilience of teachers and future teachers. Concept of «resilience» has been established. Basic approaches to the study of the resilience and of its psychological peculiarities were illuminated. Psychological content and peculiarities of the pedagogical activities as a stress factor has been analyzed. Diagnostics material for the empirical research have been selected: «The Brief Resilience Scale» by Smith and colleagues, «Stress test» by Y. Sherbatykh, «The Coping Strategy Indicator» by Amirkhan, «Hardiness Survey» by Maddi. Level of the resilience, hardiness, stress resistance and main coping-strategies of teachers and future teachers have been empirically examined. A psychological program have been developed.ukрезільєнтністьпедагогимайбутні педагогижиттєстійкістьстресстресостійкістьresilienceteachersfuture teachersviabilityhardinessstressstress resistenceПсихологічні особливості резільєнтності педагогів та майбутніх педагогівPsychological Peculiarities of the Resilience оf Teachers аnd Future TeachersMasters