Дьомін ОлександрDomin Oleksandr2024-04-082024-04-082023Дьомін О. Педагогічні умови фахової підготовки техніків‐електриків у закладах освіти аграрного профілю [Текст] / О. Дьомін // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 8-9 (132-133). – С. 104–113. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.08‐09/104‐113https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/14453У статті встановлено необхідність визначення педагогічних умов підготовки техніків‐електриків для сучасного сільського господарства у вітчизняних закладах освіти аграрного профілю. Ця потреба пояснюється швидкими змінами умов розвитку та впровадженням нових технологій в енергетику сільськогосподарських підприємств та сільськогосподарської техніки.Автори наголошують на необхідності впровадження нової освітньоїконцепції, що базується на компетентнісному підході, у закладах освіти аграрного профілю. Зміна провідного мислення у підготовці техніків‐електриків сільськогосподарського спрямування пояснюється стрімким зменшенням кількості висококваліфікованих фахівців на сільськогосподарських підприємствах. Така ситуація визначається переходом вітчизняних сільськогосподарських підприємств до ринкових умов господарювання і, як наслідок, значним підвищенням рівня фахової компетентності, що вимагається від випускників закладів освіти аграрного профілю. У статті представлено детальний аналіз наукових результатів вітчизняних та зарубіжних вчених щодо визначення педагогічних умов навчання у закладах освіти аграрного профілю, на основі якого сформульовано педагогічні умови, що мають повною мірою відповідати сучасним вимогам енергетики сільського господарства в процесі фахової підготовки для неї техніків‐електриків.The article establishes the need to determine the pedagogical conditions for the training of electrical technicians for modern agriculture in domestic agrarian educational institutions. This need is explained by rapid changes in development conditions and the introduction of new technologies in the energy sector of agricultural enterprises and agricultural machinery. The authors emphasize the need to introduce a new educational concept based on a competency‐based approach in agricultural education institutions. The change in leading thinking in the training of agricultural electrical technicians is explained by the rapid decrease in the number of highly qualified specialists at agricultural enterprises. This situation is determined by the transition of domestic agricultural enterprises to market conditions of management and, as a result, a significant increase in the level of professional competence required from graduates of agricultural education institutions. The article presents a detailed analysis of the scientific results of domestic and foreign scientists regarding the definition of pedagogical conditions for training in agricultural education institutions, based on which pedagogical conditions were formulated that should fully meet the modern requirements of agricultural energy in the process of professional training of electrical technicians for it.ukфахова підготовка техніків‐електриківпедагогічні умовиосвітня концепціякомпетентнісний підхіденергетикасільськогосподарська технікасільське господарствоprofessional training of electrical technicianspedagogical conditionseducational conceptcompetence approachenergyagricultural machineryagricultureПедагогічні умови фахової підготовки техніків‐електриків у закладах освіти аграрного профілюPedagogical Conditions of Professional Training of Electrical Technicians in Agricultural Education InstitutionsArticle0000‐0002‐3907‐099210.24139/2312‐5993/2023.08‐09/104‐113