Осьмук Наталія ГригорівнаOsmuk Nataliia Hryhorivna2017-11-282017-11-282013Осьмук, Н. Г. Методика А. С. Макаренка: новаторство теоретико-практичних засад [Текст] / Н. Г. Осьмук // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 3 (29). – С. 45–54.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2950У статті охарактеризовано процес формування новаторського теоретико-практичного підґрунтя виховної системи А. С. Макаренка в умовах утвердження соціалістичного устрою суспільства, розробки методологічних основ радянської педагогіки та нового етапу розвитку прогресивної зарубіжної педагогіки початку XX століття. Акцентовано увагу на провідних складових авторської системи видатного педагога, обумовлених найголовнішим завданням − вихованням нової людини. Здійснено порівняльний аналіз ідей А. С. Макаренка й зарубіжних педагогів-новаторів досліджуваного періоду. Доведено суголосність прогресивних ідей виховання зарубіжної та вітчизняної педагогіки.In the article the main directions in studying the experience of foreign Reformation pedagogics by the educationists and scientists in the course of the Soviet Ukraine education system formation are characterized. The essence of educational, political, scientific, organizational and methodological researches is singled out and analyzed. The role of foreign experience in modernization processes in national education and pedagogics is stated.ukноваторський зарубіжний досвіднове вихованняколективнегромадянськетрудове вихованняметодика формування колективуexperience of Reformation pedagogicsscientists-pedagogueseducationalpoliticalscientificorganizational and methodological directions of the researcheducation modernizationМетодика А. С. Макаренка: новаторство теоретико-практичних засадStudy of the Progressive Educational Experience: National Achievements of the 20th–30th of the XXth CenturyArticle