Маховська С. Л.Makhovska S. L.2019-11-212019-11-212009Маховська, С. Л. Коло питань з проблеми попередження підліткових девіацій в історико-педагогічній літературі [Текст] / С. Л. Маховська // Педагогічні науки : збірник наукових праць / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І. Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2009. – С. 18–24.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/8026У статті проаналізовано проблему попередження підліткових девіацій в історико-педагогічній літературі; обґрунтовано необхідність взаємодії школи та сім'ї під час навчально-виховного процесу як визначальної умови запобігання відхиленням у поведінці школярів; досліджено ключові аспекти функціонування зазначених інститутів суспільства в різні історичні епохи; визначено основні напрями комплексної взаємодії школи та сім'ї.The aim of the research is to analyze the problem of prevention of juvenile deviations in the historic-pedagogical literature, to demonstrate of the necessity of school-family interaction in the educational process as a main factor of prevention of appearance of difficult-for-upbringing children; to research the main characteristics of function of this public institutes in the different historical epochs; to determine the fundamental directions of complex school-family interaction.ukпідліткові девіаціїісторико-педагогічна літературанавчально-виховний процесвідхилення у поведінці школяріввзаємодія школи та сім'їadolescents' deviationshistoric-pedagogical literatureeducational processschool-family interactiondeviations in pupils' behaviorКоло питань з проблеми попередження підліткових девіацій в історико-педагогічній літературіRange of Questions of Prevention's Problem of Adolescent Deviations in Historical and Pedagogical LiteratureArticle