Сухіх АлісаSukhikh Alisa2025-11-122025-11-122025Сухіх А. Інтеграція платформ відеозв’язку та доповненої реальності в моделі уроків змішаного і дистанційного навчання в закладах загальної середньої освіти [Текст] / А. Сухіх // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, М.Г. Друшляк та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2025. – Вип. 4 (40). – С. 45–51. – DOI: 10.31110/fmo2025.v40i4-07https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17657Формулювання проблеми. Сучасна трансформація освітнього процесу актуалізувала необхідність пошуку ефективних рішень для організації змішаного та дистанційного навчання в ЗЗСО. Попри широке використання платформ відеозв’язку (таких як Zoom, Meet, Teams), освітній процес у цифровому форматі нерідко супроводжується зниженням залученості учнів, одноманітністю подачі матеріалу, інформаційним перевантаженням та браком гнучких дидактичних рішень, здатних враховувати вікові, когнітивні та мотиваційні особливості здобувачів освіти сучасних поколінь. У такому контексті імерсивні технології, насамперед доповнена реальність, мають значний потенціал для побудови візуально насиченого, інтерактивного й емоційно залученого освітнього середовища. Водночас у межах загальної середньої освіти України недостатньо досліджено та методично не унормовано можливості інтеграції AR-контенту з платформами синхронної взаємодії у структурі шкільного уроку. Це створює запит на розроблення моделей, які б забезпечували педагогічну цілісність такого поєднання та сприяли ефективнішому використанню EdTech у процесі навчання. Методи та матеріали. У дослідженні використано теоретичні методи, зокрема аналіз науково-методичної, психолого-педагогічної літератури з питань змішаного й дистанційного навчання, цифрової педагогіки, а також педагогічного дизайну з урахуванням вікових особливостей поколінь. Результати. Виокремлено основні проблеми дистанційного й змішаного навчання в ЗЗСО, зокрема зниження уваги, обмежену візуалізацію, перевантаження контентом. На основі аналізу вікових особливостей поколінь Зумерів та Альфа обґрунтовано доцільність інтеграції AR-контенту в поєднанні з платформами відеозв’язку. Розроблено типову добірку моделей уроків з імерсивними елементами, адаптованих до предметної галузі, віку учнів і формату навчання. Висновки. Інтеграція платформ відеозв’язку з AR-контентом сприяє підвищенню ефективності коротких дистанційних і змішаних уроків, забезпечує залучення учнів і підтримку їх когнітивних потреб. Запропоновані моделі та Каталог імерсивних сервісів можуть бути використані вчителями як інструмент оновлення уроків. Для повноцінного впровадження необхідна цифрова підготовка педагогів та інституційна підтримка імерсивних підходів у школах.Formulation of the problem. The current transformation of the educational process has highlighted the need to find effective solutions for organizing blended and distance learning in secondary schools. Despite the widespread use of video conferencing platforms (such as Zoom, Meet, Teams), the educational process in digital format is often accompanied by a decrease in student engagement, monotony in the presentation of material, information overload, and a lack of flexible didactic solutions capable of taking into account the age, cognitive, and motivational characteristics of modern generations of students. In this context, immersive technologies, especially augmented reality, have significant potential for building a visually rich, interactive, and emotionally engaging educational environment. At the same time, within the framework of general secondary education in Ukraine, the possibilities of integrating AR content with synchronous interaction platforms into the structure of school lessons have not been sufficiently researched and methodologically standardized. This creates a demand for the development of models that would ensure the pedagogical integrity of such a combination and contribute to the more effective use of EdTech in the learning process. Materials and methods. The study uses theoretical methods, including analysis of scientific, methodological, psychological, and pedagogical literature on blended and distance learning, digital pedagogy, and pedagogical design, taking into account the age characteristics of different generations. Results. The main problems of distance and blended learning in secondary schools have been identified, in particular, reduced attention, limited visualization, and content overload. Based on an analysis of the age characteristics of the Zumer and Alpha generations, the feasibility of integrating AR content in combination with video communication platforms has been substantiated. A typical selection of lesson models with immersive elements has been developed, adapted to the subject area, age of students, and learning format. Conclusions. The integration of video communication platforms with AR content helps to increase the effectiveness of short-distance and blended lessons, engages students, and supports their cognitive needs. The proposed models and the catalog of immersive services can be used by teachers as a tool for updating lessons. Full implementation requires digital training for teachers and institutional support for immersive approaches in schools.ukзмішане навчаннядистанційна освітазагальна середня освітаплатформи відеозв’язкудоповнена реальність (AR)віртуальна реальність (VR)blended learningdistance learninggeneral secondary educationvideo conferencing platformsaugmented reality (AR)virtual reality (VR)Інтеграція платформ відеозв’язку та доповненої реальності в моделі уроків змішаного і дистанційного навчання в закладах загальної середньої освітиIntegration of Video Communication and Augmented Reality Platforms Into the Model of Blended and Distance Learning Lessons in General Secondary Education InstitutionsArticle0000-0001-8186-171510.31110/fmo2025.v40i4-07