Burtovy RomanБуртовий Роман2024-10-312024-10-312024Burtovy R. Diagnostics of the Development of Information and Digital Competence of Future Officers [Техt] / R. Burtovy // Фізико-математична освіта : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, Фізико-математичний факультет ; [редкол.: М. П. Вовк, М. Гр. Воскоглу, М.Г. Друшляк та ін.]. – Суми : [СумДПУ імені А. С. Макаренка], 2024. – Вип. 4 (39). – С. 14–19. – DOI: 10.31110/fmo2024.v39i4-02https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15895Formulation of the problem. Today the problem of developing information and digital competence (IDC) of future officers in the context of non-formal education and the problem of designing a diagnostic apparatus to measure such development is relevant. The paper aims to develop a diagnostic apparatus (criteria and indicators) to measure the development of information and digita competence of future officers Methods. To achieve this goal, we used the analysis and generalization of scientific sources, structural and logical analysis to identify and substantiate the indicators of the development of the IDC of future officers, as well as content analysis and comparative analysis to characterize the levels of development of the IDC of future officers. Results. To assess the levels of development of the IDC of future officers, the criteria (motivational and value, cognitive and activity) and the relevant indicators (the presence of motives, value attitudes for self-development, knowledge about IT & DT in general and in the industry, the ability to use DT and IT to solve professional problems) have been determined. The qualitative assessment of the indicators made it possible to characterize the levels of development of future officers' IDC. Each level (low, medium, and high) reflects a different degree of IDC development, and, accordingly, a different degree of development of motives, knowledge, and skills to use IT and DT in professional activities. A low level may be sufficient for basic tasks, but medium and high levels are critical for managing complex operations and adapting to the performance of professional duties. Conclusions. This diagnostic apparatus has been developed, and levels of development of future officers' information and digital competence have determined the ability to use modern technologies to perform official duties effectively. With the help of the diagnostic apparatus, it becomes possible to test the effectiveness of pedagogical models of future officers' IDC development.Постановка проблеми. На сьогодні актуальною є проблема розвитку інформаційно-цифрової компетентності (ІЦК) майбутніх офіцерів в умовах неформальної освіти та проблема розробки діагностичного апарату для вимірювання такого розвитку. Мета статті – розробити діагностичний апарат (критерії та показники) для вимірювання рівня розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх офіцерів. Методи. Для досягнення поставленої мети використано аналіз та узагальнення наукових джерел, структурно-логічний аналіз для визначення та обґрунтування показників сформованості ІЦК майбутніх офіцерів, а також контент-аналіз та порівняльний аналіз для характеристики рівнів сформованості ІЦК майбутніх офіцерів. Результати. Для оцінки рівнів сформованості ІЦК майбутніх офіцерів визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, пізнавальний, діяльнісний) та відповідні показники (наявність мотивів, ціннісного ставлення до саморозвитку, знань про ІТ та ЦТ загалом і в галузі, вміння використовувати ЦТ та ІТ для вирішення професійних завдань). Критерії та показники дали підґрунтя для якісної характеристики рівнів розвитку ІЦК майбутніх офіцерів. На кожному рівні дано відповідну характеристику ступеня розвитку ІЦК, і, відповідно, ступеня сформованості/ розвитку мотивів, ціннісних орієнтацій знань та вмінь використовувати ІТ та ЦТ у професійній діяльності. Низький рівень може бути достатнім для виконання базових завдань, але середній та високий рівні є важливими для управління складними операціями та адаптації до виконання професійних обов'язків. Висновки. Розроблений діагностичний апарат, а також рівні розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх офіцерів разом уможливлюють оцінку здатності ефективно використовувати сучасні технології для виконання професійної діяльності. За допомогою діагностичного апарату стає можливою перевірка ефективності педагогічних моделей розвитку ІЦК майбутніх офіцерів.eninformation and digital competencedevelopment of the IDCfuture officersdiagnostic apparatusprofession activityeducationінформаційно-цифрова компетентністьрозвиток ІЦКмайбутні морські офіцеридіагностичний апаратпрофесійна діяльністьосвітаDiagnostics of the Development of Information and Digital Competence of Future OfficersДіагностика розвитку інформаційно-цифрової компетентності майбутніх офіцерівArticle0000-0002-1642-051510.31110/fmo2024.v39i4-02