Коплик В. О.Koplyk V. O.2018-10-092018-10-092018Коплик, В. О. Становлення Києво-Могилянської академії (кінець XVI- початок XVII ст.) [Текст] / В. О. Коплик // Теорія та методика навчання суспільних дисциплін : науково-педагогічний журнал / Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: М. Б. Євтух, В. С. Бугрій, Г. Ю. Ніколаї та ін.]. – [Суми] : СумДПУ [ім. А. С. Макаренка], 2018. – № 1 (6). – С. 185–188.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/5505У статті розглянуто особливості становлення Києво-Могилянської академії (кінець XVI - початок XVII ст.). В цьому контексті проаналізовано основні передумови та чинники становлення Київської братської школи як родоначальниці академії. Охарактеризовано загальну ситуацію в українській державі кінця XVI ст., що посприяла консолідації культурно-освітніх діячів. З’ясовано внесок головних державних діячів того часу у створенні національного осередку освіти.In the article the peculiarities offormation of the Kiev-Mohyla Academy (the end ofXVI - beginning of XVII century). In this context, the basic preconditions and factors offormation of the Kiev brotherhood school as ancestors of the Academy. Described the overall situation in the Ukrainian state, the end of XVI century that has contributed to the consolidation of cultural and educational figures. Clarified the contribution of the main public figures of the time in the creation of a national school.ukнаціонально-визвольний рухгурток вченихбратствоКиївська братська школаакадеміяnational liberation movementcircle of scientistsbrotherhoodKiev brotherhood schoolAcademyСтановлення Києво-Могилянської академії (кінець XVI- початок XVII ст.)Formation of the Kyiv-Mohyla Academy (End of the XVI-Beginning of the XVII CenturyArticle