Єрмакова Наталія ОлександрівнаYermakova Nataliia Oleksandrivna2023-04-202023-04-202023Єрмакова Н. О. Особливості проявів довіри до інших та до себе у студентів юнацького віку [Текст] / Н. О. Єрмакова // Слобожанський науковий вісник. Серія Психологія : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [гол. ред. С. Б. Кузікова, редкол.: А. Н. Гірняк, І. А. Гуляс, З. С. Карпенко та ін.]. – Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2023. – Вип. 1.– С. 10–16. – DOI: https://doi.org/10.32782/psyspu/2023.1.2https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13340У статті розкриваються особливості довіри як особистісної детермінанти особистісного та професійного зростання студентів юнацького віку. Наголошується на сенситивності юнацького віку для становлення досліджуваного конструкту. Подаються результати проведеного теоретичного аналізу проблеми, а також емпіричного дослідження довіри до себе в життєзначущих сферах студентів юнацького віку. Результати дослідження засвідчили переважання довіри до себе над довірою до інших у студентів юнацького віку. Виявилося, що низький рівень довіри до себе, на відміну від довіри до інших, не спостерігається серед досліджуваних. Найнижчі показники високого рівня довіри порівняно з трьома іншими сферами в обох групах респондентів були виявлені в інтимній сфері (взаємини з другом, подругою). Гендерні показники різняться в тому, що довіра до інших у дівчат є значно вищою, ніж у юнаків, а довіра до себе у хлопців є вищою, ніж у дівчат. Отже, юнаки собі довіряють більше, ніж іншим, а дівчата схильні довіряти більше іншим, ніж собі. Виявлені тенденції свідчать про необхідність диференційованої психокорекційної роботи зі студентами, спрямованої на підвищення складників довіри, особливо в навчальній та інтимній сферах. Пошук активізації умов їх конструювання сприятиме максимальній інтеграції довіри до себе та до інших в усвідомлені настанови позитивної спрямованості у студентів юнацького віку.Peculiarities of trust as personal determinants of special and professional growth of students of youth age have been discovered in the article. It has been marked on sensitiveness of youth age for becoming of studied phenomenon. The results of the conducted theoretical analysis of problem and also empiric research of self-trust in meaningful life spheres of students of youth age have been given. The results of the study proved the predominance of self-trust over trust to others among young students. It turned out that a low level of self-trust, in contrast to trust in others, is not observed among the researched. The lowest indicators of a high level of trust compared to the three other areas in both groups of respondents were found in the intimate area (relationships with a friend, girlfriend). Gender indicators differ in that trust in others is significantly higher in girls than in boys, and self-trust in boys is higher than in girls. So, boys trust themselves more than others, and girls tend to trust others more than themselves. The revealed trends indicate the need for differentiated psychocorrective work with students, aimed at increasing the components of trust, especially in the educational and intimate spheres. The search for activation of the conditions of their construction will contribute to the maximum integration of self-trust and trust to others in the conscious instructions of a positive orientation among students of youth age.ukдовірадовіра до себедовіра до іншихстуденти юнацького вікужиттєзначущі сфериtrustself-trusttrust to othersstudents of the youthful agemeaningful life vital spheresОсобливості проявів довіри до інших та до себе у студентів юнацького вікуCharacteristics of Manifestations of Self-Trust and Trust in Others among Youth StudentsArticle0000-0001-6163-831310.32782/psyspu/2023.1.2