Максименко Анатолій ІвановичMaksymenko Anatolii Ivanovych2025-07-112025-07-112025Максименко А. Сучасні підходи до викладання українського народного танцю: традиції та інновації [Текст] / А. Максименко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2025. – № 2 (142). – С. 168–180. – DOI: 10.24139/2312-5993/2025.02/168-180https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/17177У статті висвітлено актуальні питання викладання українського народного танцю в закладах вищої освіти України. Здійснено комплексний аналіз інноваційних підходів до поєднання традиційної методики з сучасними освітніми технологіями. На основі застосування загальнонаукових (аналіз, синтез, узагальнення, систематизація) та конкретно-наукових (порівняльнозіставний аналіз) методів дослідження проаналізовано стан розвитку викладання українського народного танцю та ідентифіковано сучасні освітні практики, які сприяють ефективному навчанню студентів. Зокрема, акцентовано увагу на використанні мультимедійних презентацій, відеоаналізу рухів, інтерактивного середовища, а також віртуальної реальності, що забезпечують доступність навчального контенту, підвищують якість засвоєння технічного матеріалу та стимулюють творчу активність здобувачів освіти. Особливу увагу приділено мультидисциплінарному підходу у викладанні, що дозволяє поглибити розуміння естетичної та емоційної природи народного танцю, а також забезпечує більш широкі можливості професійної підготовки майбутніх хореографів. Визначено перспективи подальшого розвитку системи викладання українського народного танцю в університетській освіті, які передбачають розширення спектру цифрових освітніх інструментів, адаптацію навчальних програм до потреб сучасного мистецького середовища та підготовку фахівців із високим рівнем творчої та педагогічної компетентності.The article highlights the current issues of teaching Ukrainian folk dance in higher education institutions of Ukraine. A comprehensive analysis of innovative approaches to combining traditional methods with modern educational technologies has been carried out. Based on the application of general scientific (analysis, synthesis, generalization, systematization) and specific scientific (comparative and comparative analysis) research methods, the state of development of teaching Ukrainian folk dance has been analyzed and modern educational practices that contribute to effective student learning have been identified. In particular, attention is focused on the use of multimedia presentations, video analysis of movements, interactive environments, and virtual reality, which ensure the accessibility of educational content, improve the quality of mastering technical material, and stimulate the creative activity of students. Special attention is paid to a multidisciplinary approach to teaching, which allows for a deeper understanding of the aesthetic and emotional nature of folk dance, and also provides broader opportunities for professional training of future choreographers. Prospects for further development of the system of teaching Ukrainian folk dance in university education are identified, which include expanding the range of digital educational tools, adapting curricula to the needs of the modern artistic environment, and training specialists with a high level of creative and pedagogical competence.ukукраїнський народний танецьвища освітаінноваційні підходицифрові технологіїмистецька педагогікаміждисциплінарністьUkrainian folk dancehigher educationinnovative approachesdigital technologiesartistic pedagogyinterdisciplinarityСучасні підходи до викладання українського народного танцю: традиції та інноваціїModern Approaches to Teaching Ukrainian Folk Dance: Traditions and InnovationsArticle0000-0001-5339-136510.24139/2312-5993/2025.02/168-180