Голодюк Лариса СтепанівнаHolodiuk Larysa Stepanivna2018-06-122018-06-122017Голодюк, Л. С. Полідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі [Текст] / Л. С. Голодюк // Актуальні питання природничо-математичної освіти : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон [та ін.], голова редкол. О. С. Чашечникова. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017. – № 1 (9). – С. 10–17.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4964У статті досліджений полідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі та представлений такими видами діяльності як: перцептивна, проблемно-орієнтована, пошукова, варіативна, діяльність-спостереження, евристична, дослідницька, навчально-дослідницька, проектна, графічна, практична та діяльність з моделювання. Наведені короткі теоретичні основи кожного виду діяльності полідіяльнісного базису організації навчально-пізнавальної діяльності учнів та узагальнені авторські позиції щодо до кожного виду. Встановлено, що полідіяльнісний базис узгоджується з полізасобовим базисом організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школі шляхом виокремлення засобів-основ (задача, завдання та спілкування), які слугують вибудовуванню взаємодії в навчально-пізнавальній діяльності.The basis of organization of students’ educational and cognitive activities at the lessons of mathematics in secondary schools represented by such activities as, perceptive, problem- oriented, search, variable, activity-observation, heuristic, research, project, graphic, practical and modelling activities are considered in the article. It was found out that polyactive basis is coordinated with polymode basis of organization of students’ educational and cognitive activities at the lessons of mathematics in secondary schools by the way of isolation of means base (task, assignment and communication), which serve alignment interaction in educational and cognitive activities. Classification of-means basis is clone with taking into account the modes’ possibilities to ensure the process of different kinds of activities’ run, namely to agree with polyactive basis of organization of students’ educational and cognitive activities at the lessons of mathematics in secondary school. Communication is defined as the key means base, but tasks and assignments are defined as subsidiary means base.ukнавчально-пізнавальна діяльністьполідіяльнісний базисполізасобовий базисзасіб-основаперцептивна діяльністьпошукова діяльністьевристична діяльністьграфічна діяльністьпрактична діяльністьдіяльність з моделюванняeducational and cognitive activitiespolyactive basispolymode basismeans baseperceptive activitiessearch activitiesheuristic activitiesgraphic activitiespractical activitiesmodelling activitiesПолідіяльнісний базис організації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках математики в основній школіPolyactive Basis оf Organization оf Students’ Educational аnd Cognitive Activities аt the Lessons оf Mathematics іn Secondary SchoolArticle