Пушкар Лариса ВікторівнаPushkar Larysa ViktorivnaЛобова Ольга ВолодимирівнаLobova Olha VolodymyrivnaАкалович МаринаAkalovych Maryna2025-01-292025-01-292024Пушкар Л. Активне музикування як засіб формування уявлень про музикув дітей дошкільного віку [Текст] / Л. Пушкар, О. Лобова, М. Акалович // Освіта. Інноватика. Практика : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редакційна рада: О. В. Боряк, М. Воскоглу, Т. Д. Лукашова та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2024. – Т. 12, № 9. – С. 66–71. – DOI: 10.31110/2616-650X-vol12i9-010.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/16343У статті висвітлено сутність активного музикування та його значення в формуванні уявлення про музику в дітей дошкільного віку. Наголошено на впливовості музичного мистецтва на цілісний і всебічний розвиток особистості дитини дошкільного віку; окреслено його полі функціональність, а саме: навчальні, виховні та розвивальні функції (засіб естетичного виховання та естетичного розвитку, засіб формування морального обличчя дитини; розширення кругозору вихованців; засіб активізації розумових здібностей; засіб фізичного розвитку; засіб емоційного розвиток дітей; удосконалення творчих здібностей та уяви; розвиваються універсальні здібності); комунікативна, реабілітаційна, корекційна, компенсаторна, психогігієнічна, релаксаційна, драматургічні функції. Конкретизовано характеристику термінів «активність», «активна особистість» та «музикування». Активне музикування у дослідженні схарактеризовано як манеру музичної комунікації, процес озвучення музичного твору через активне залучення дітей до комплексної музичної діяльності (рецептивного й активного слухання музики, виконання нескладних музичних творів, пісень, до музично-рухової інтерпретації музичних творів тощо) з метою формування духовного потенціалу особистості, ціннісних орієнтацій та уявлень про музику, а також задоволення потреб у музично-художньому переживанні. Серед завдань активного музикування визначено такі: формування уявлень про музику дітей дошкільного віку, виховання любові та інтересу дітей до музики; сприяння виникненню і формуванню музичного смаку на основі отриманих вражень і уявлень про музику; ознайомлення дітей з елементарними музичними поняттями; сприяння розвитку навичок активного слухання музики, співів, гри на елементарних музичних інструментах, музично-ритмічного руху;розвиток творчої активності в усіх доступних дітям видах музичної діяльності.The article highlights the essence of active music making and its importance in shaping the perception of music in preschool children. Emphasis is placed on the influence of musical art on the holistic and comprehensive development of a preschool child's personality; its educational, educational and developmental functions are outlined (a means of aesthetic education and aesthetic development, a means of forming a child's moral face; broadening the horizons of pupils; a means of activating mental abilities; a means of physical development; a means of emotional development of children; improving creative skills and imagination; developing universal abilities); communicative, rehabilitative, corrective, compensatory, psychogenic, relaxation, dramatic functions. The characterization of the terms «activity», «active personality,» and «music making» has been specified. Active music-making in the study is characterized as a manner of communication, the process of voicing a musical piece through the active involvement of children in complex musical activities (receptive and active listening to music, performance of simple musical pieces, songs, musical-motor interpretation of musical pieces, etc.) to form the spiritual potential of the individual, value orientations and ideas about music, as well as meet the needs for musical and artistic experience. Among the tasks of active music making, the following are defined: formation of ideas about music inpreschool children, education of children's love and interest in music, promoting the emergence and formation of musical taste based on received impressions and ideas about music; familiarizing children with elementary musical concepts; promoting the development of the skills of active listening to music, singing, playing elementary musical instruments, musical and rhythmic movement; development of creative activity in all types of musical activities accessible to children.ukактивні технологіїмузичне мистецтвомузична діяльністьактивне музикуванняфункціїуявлення про музикудіти дошкільного вікуactive technologiesmusical artmusical activityactive music makingfunctionsideas about musicpreschool childrenАктивне музикування як засіб формування уявлень про музикув дітей дошкільного вікуActive Music Playing as a Means of Forming Ideas about Music in Preschool ChildrenArticle0000‐0002‐1289 ‐39560009-0007-3128-345210.31110/2616-650X-vol12i9-010