Шліхтенко ЮліяShlikhtenko Yuliia2024-06-142024-06-142022Шліхтенко Ю. Модель реалізації педагогічних умов розвитку творчого потенціалу в майбутніх учителів іноземних мов [Текст] / Ю. Шліхтенко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2022. – № 7-8 (121-122). – С. 182–191. – DOI: 10.24139/2312-5993/2022.06/182-191https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15025У статті розкрито проблеми професійної освіти в контексті впровадження в освітній процес моделі реалізації педагогічних умов розвитку творчого потенціалу в майбутніх учителів іноземних мов. Обґрунтувано формування творчого потенціалу щодо реалізації педагогічних умов за принципами: системності, систематичності та послідовності, а також у забезпеченні мотиваційно-ціннісного, емоційно-когнітивного, комунікативнодіяльнісного та особистісно-рефлексивного компонентів. Методами системного аналізу складових даної моделі дослідження є теоретичний аналіз наукової літератури, модель реалізації педагогічних умов розвитку творчого потенціалу майбутніх учителів іноземних мов, узагальнення, порівняльний аналіз успішних освітніх практик і прогресивного педагогічного досвіду, систематизація. Представлені в статті педагогічні умови доцільно впроваджувати послідовно починаючи з першого курсу. Креативність майбутнього учителя іноземних мов повинна бути завжди присутньою в професійній підготовці як основа його повного включення в педагогічну діяльність. Оскільки розвиток освіченої творчої особистості майбутнього учителя іноземних мов є першочерговим завданням професійної підготовки, то творчий підхід до навчання виходить на перший план. Таким чином, творчий потенціал майбутніх учителів іноземних мов є системою природно обумовлених та відновлюваних ресурсів особистості, реалізація яких у процесі фахової підготовки призводить до значущих професійних та особистісних досягнень. Саме усвідомлення значення творчого потенціалу для здобуття професійного та особистісного успіху майбутніми учителями іноземних мов є однією з визначальних умов його розвитку. Надзвичайно важливо залучати студентів до розвитку творчого потенціалу саме під час аудиторної роботи, що пов’язана перш за все з використанням інтерактивних методів взаємодії між викладачем і студентами та між самими студентами. В процесі впровадження педагогічних умов варто керуватися ідеєю орієнтованості на формування творчої особистості здобувача вищої освіти у галузі вивчення іноземних мов під час фахової підготовки. Успіх навчання, відбитий у значних ціннісних та особистісних змінах здобувача освіти, великою мірою залежить від готовності педагога визнати унікальність та неповторність особи, на яку спрямовано освітній вплив.The article discloses the problems of professional education in the context of the introduction into the educational process of the model of implementation of pedagogical conditions for the development of creative potential in future teachers of foreign languages. The formation of creative potential in the implementation of pedagogical conditions based on the principles of: systematicity, systematicity, and consistency, as well as in providing motivational-value, emotional-cognitive, communicative-active, and personal-reflective components, is substantiated. The methods of systematic analysis of the components of this research model are the theoretical analysis of scientific literature, the model of implementation of pedagogical conditions for the development of the creative potential of future teachers of foreign languages, generalization, comparative analysis of successful educational practices and progressive pedagogical experience, systematization. The pedagogical conditions presented in the article should be implemented consistently starting from the first course. The creativity of the future teacher of foreign languages should always be present in professional training as the basis for his full inclusion in pedagogical activity. Since the development of an educated creative personality of a future teacher of foreign languages is the primary task of professional training, the creative approach to learning comes to the fore. Thus, the creative potential of future teachers of foreign languages is a system of naturally determined and renewable personal resources, the implementation of which in the process of professional training leads to significant professional and personal achievements. The awareness of the importance of creative potential for professional and personal success by future teachers of foreign languages is one of the determining conditions for its development. It is extremely important to involve students in the development of creative potential during classroom work, which is primarily related to the use of interactive methods of interaction between the teacher and students and between the students themselves. In the process of implementing pedagogical conditions, it is worth being guided by the idea of orientation towards the formation of the creative personality of the student of higher education in the field of learning foreign languages during professional training. The success of education, reflected in significant value and personal changes of the student of education, largely depends on the readiness of the teacher to recognize the uniqueness and inimitability of the person on whom the educational influence is directed.ukтворчий потенціалрозвитокпрофесійна підготовкамайбутні учителі іноземних мовкреативні здібностіcreative potentialdevelopmentprofessional trainingfuture teachers of foreign languagescreative abilitiesМодель реалізації педагогічних умов розвитку творчого потенціалу в майбутніх учителів іноземних мовModel of Implementation of Pedagogical Conditions for the Development of Creative Potential in Future Teachers of Foreign LanguagesArticle0000-0002-7254-808910.24139/2312-5993/2022.07-08/182-191