Рилушко ІринаRylushko Iryna2023-10-042023-10-042023Рилушко І. Розвиток умінь соціально-побутового орієнтування учнів з порушеннями інтелектуального розвитку [Текст] / І. Рилушко // Корекційна та інклюзивна освіта очима молодих науковців: збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; [редкол.: С. М. Кондратюк, Ю. А. Бондаренко, Т. М. Дегтяренко та ін.] . – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023. – Вип. 11, т. 1. – С. 240–244.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/13883Публікація зосереджена на питанні розвитку умінь соціально-побутового орієнтування учнів з порушеннями інтелектуального розвитку. Підкреслено, що соціалізація учня з порушеннями інтелектуального розвитку пов’язана з можливістю застосовувати засвоєні навички трудової діяльності. Виокремлено основні напрямки соціальної поведінки учнів з порушеннями інтелектуального розвитку: самообслуговування, комунікація, соціальна взаємодія, трудова діяльність. Зазначено, що для старшого шкільного та юнацького віку важливими є навички самостійно організувати свій побут, що сприяє їх ефективній соціалізації.The publication is focused on the issue of the development of social and household skills of students with intellectual disabilities. It is emphasized that the socialization of a teenager with intellectual development disabilities is related to the possibility of applying the acquired skills of labor activity. The main directions of social behavior of students with intellectual disabilities are highlighted: self-care, communication, social interaction, labor activity. It is noted that for high school and youth age, the skills to independently organize their life are important, which contributes to their effective socialization.ukсоціально-побутове орієнтуваннясоціалізаціякорекційна роботаспеціальний заклад освітидіти з порушеннями інтелектуального розвиткурозвиток уміньsocial and household skillssocializationcorrectional workspecial educational institutionchildren with intellectual disabilitiesdevelopment of skillsРозвиток умінь соціально-побутового орієнтування учнів з порушеннями інтелектуального розвиткуSocial and Household Skills Development of Students with Intellectual Development DisabilityArticle