Видиборець ОлександрVydyborets Oleksandr2024-06-242024-06-242022Видиборець О. Практичний стан готовності майбутніх керівників до застосування інноваційних управлінських технологій [Текст] / О. Видиборець // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2024. – № 3 (137). – С. 03–12. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2024.03/003‐012https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/15095Розглядаються питання дослідження практичного стану готовності майбутніх керівників закладів освіти до застосування інноваційних управлінських технологій. Актуальність і важливість проблеми готовності майбутніх керівників закладів освіти до застосування інноваційних управлінських технологій обумовлена потребою у вирішенні протиріччя між сучасними вимогами до професійної діяльності майбутніх керівників закладів освіти як цілісних особистостей і суб’єктів управління, здатних до саморозвитку, проектування, моделювання й застосування інноваційних управлінських технологій та реальним станом їх практичної готовності до здійснення такої діяльності. Водночас, інноваційні управлінські технології, як засіб підвищення дієвості й ефективності керуючої системи, є одним із найсучасніших і актуальніших методів забезпечення якості управління в закладі освіти. Відповідно, керівники мають стати потужною рушійною силою, що створює та забезпечує якісно нову, європейську національну освіту, тому дослідження практичного стану готовності керівників закладів освіти до застосування інноваційних управлінських технологій є однією з найважливіших і актуальніших освітніх проблем. Досягнення мети нашого дослідження передбачало розробку програми дослідження та застосування відповідних методів, серед яких чільне місце посіли: аналіз навчальних планів і освітньо‐ професійних програм підготовки майбутніх керівників закладів освіти, вивчення науково‐організаційного та навчально‐методичного забезпечення процесу підготовки, співбесіди з майбутніми керівниками та викладачами ЗВО, анкетування, спостереження за навчальним процесом, діагностування професійно‐значущих якостей, необхідних майбутнім керівникам, для застосування інноваційних управлінських технологій, самооцінювання рівнів готовності майбутніх керівників до застосування інноваційних управлінських технологій, тестування рівнів знань, умінь і навичок, що дало можливість визначити реальний стан готовності майбутніх керівників необхідних для застосування інноваційних управлінських технологій. На підставі проведеного дослідження встановлено, що майбутні керівники недостатньо обізнані з професійно‐значущими якостями, необхідними їм в управлінській діяльності, мають недостатній рівень знань і не володіють вміннями на належному рівні застосовувати інноваційні управлінські технології, що негативно позначається на виконанні управлінських функцій, стратегічному й тактичному управлінні, розробці та реалізації управлінських рішень, гальмує досягнення мети закладу освіти та негативно позначається на якості освіти здобувачів.Issues of research into the practical state of readiness of future heads of educational institutions for the use of innovative management technologies are considered. The relevance and importance of the problem of the readiness of future heads of educational institutions to apply innovative management technologies is due to the need to resolve the contradiction between the modern requirements for the professional activity of the future head of an educational institution as a complete personality, a subject of management capable of self‐development, construction and application of innovative management technologies, and the real state of his practical readiness to implement such activities. It is the heads of educational institutions who should become the driving force behind the creation and provision of qualitatively new national education. To achieve the goal of our research, we used the methods of questionnaires, interviews, and self‐assessment of the levels of readiness of future managers to apply innovative management technologies, which made it possible to find out the practical state of readiness of future managers, to identify professionally significant qualities necessary for managers to carry out such activities. Based on the study of the practical state of readiness of future managers, it was established that managers have an insufficient level of knowledge and do not know how to apply innovative management technologies, which can negatively affect the performance of management functions, inhibit the achievement of the established goal of the educational institution and ensure the quality of education of students.ukформуванняпрактичний станготовністьмайбутній керівникінноваційні управлінські технологіїзаклад освітиformationpractical conditionreadinessfuture managerinnovative management technologieseducational institutionПрактичний стан готовності майбутніх керівників до застосування інноваційних управлінських технологійPractical State of Readiness of Future Heads of Educational Institutions for the Use of Innovative Management TechnologiesArticle0009‐0000‐7798‐220710.24139/2312‐5993/2024.03/003‐012