Трубнікова Ольга ВолодимирівнаTrubnikova Olha Volodymyrivna2016-12-222016-12-222011Трубнікова, О. В. Сучасний гуманізм як світоглядний принцип нової парадигми освіти [Текст] / О. В. Трубнікова // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2011. – № 1 (3). – С. 138–147.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/687У статті розглянуто феномен гуманізму та його сучасні концепції як світоглядні засади для формування нової парадигми освіти. Указано, що освітня система повинна орієнтуватися на новий гуманістичний ідеал, в основі якого лежить принцип коеволюції, ноосферне світобачення та рівноправно-партнерська етика відносин людини з природними та соціальними процесами, з іншими людьми, з цінностями іншої культури.The article deals with the phenomenon of humanism, its contemporary concepts and possibilities of their application to form a new paradigm of education. It is stated that the education system should be built on a new humanistic ideal, based on the principle of coevolution, noosphere outlook and equal-partnership relations with natural and social processes, with other people, with the values of other cultures.ukсучасний гуманізмcontemporary humanismеволюційний гуманізмevolutionary humanismноосферний гуманізмnoosphere humanismекологічний гуманізмecological humanismосвітаeducationСучасний гуманізм як світоглядний принцип нової парадигми освітиContemporary Humanism as an Ideological Principle of the New Educational ParadigmArticle