Сбруєва Аліна АнатоліївнаSbruieva Alina Anatoliivna2018-01-092018-01-092003Сбруєва, А. А. Ідеології освітніх реформ кінця ХХ – початку ХХ ст.: конвергентні тенденції [Текст] / А. А. Сбруєва // Гуманітарні науки. − 2003. − № 2 (6). − С. 11−16.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3474У статті подано порівняльну характеристику провідних ідеологій освітніх реформ розвинених країн у кінці ХХ – на початку ХХІ століття, а саме неоліберальної, право-радикальної, неолейбористської, соціал-демократичної, ліво-радикальної. Показано, що провідними стратегіями переважної більшості освітніх реформ 90-х рр. ХХ ст. стали такі: централізаційно-децентралізаційна, стандарто-орієнтована, ринково-орієнтована, професійно-орієнтована, розвитку соціальної справедливості в освіті. Зроблено висновок про конвергенцію принципів реформ на неоліберальних та неолейбористських засадах.The article gives a comparative description of the leading ideologies of educational reforms of developed countries in the late XX - early XXI century, namely, neoliberal, right-radical, neo-liberal, social-democratic, left-radical. The leading strategies of the majority of educational reforms of the 1990s are determined : centralization, decentralization, standard-oriented, market-oriented, professionally-oriented, development of social justice in education. A conclusion was drawn about the prevailing neo-liberal - neo-labor orientation of the reforms introduced that is, the convergence of the principles of reform on neoliberal and neo-labor grounds.ukосвітня реформаeducational reformідеологія освітньої реформиideologies of educational reformsрозвинені країниdeveloped countriesнеолібералізмneoliberalismстратегія реформstrategies of educational reformsстандарто-орієнтована стратегіяstandard-oriented strategyринково-орієнтована стратегіяmarket-oriented strategyконвергенціяconvergenceІдеології освітніх реформ кінця ХХ – початку ХХ ст.: конвергентні тенденціїIdeologies of Educational Reforms of the Late XXth - Early XXIst Centuries : Convergent TendenciesArticle