Троіцька М. Є.Troitska M. Ye.Борцова М. В.Bortsova M. V.2020-09-022020-09-022010Троіцька, М. Є. Професійна педагогічна самосвідомість як умова розвитку позитивної Я-концепції учнів [Текст] / М. Є. Троіцька, М. В. Борцова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарєв, В. І. Лозова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2010. – № 1 (3). – С. 435–441.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9175У статті проаналізовано проблему впливу Я-концепції педагога на розвиток особистості учня; визначено поняття «професійної педагогічної самосвідомості» учителя як одного з показників психологічного здоров’я, охарактеризовано її компоненти; розкрито складові Я-концепції педагога та їх значення у формуванні позитивної Я-концепції школяра.The article is devoted to the impact of I-conception of the teacher in the development of the individual pupil. The concept of «professional teacher consciousness» teacher is definese and its components describesed. The components of I-conception of the teacher and their importance in the formation of positive I-conception pupil are solved.ukпрофесійна педагогічна самосвідомістьпсихологічне здоров’яЯ-концепціясамооцінкарефлексіяprofessional pedagogical self-determinationpsychological healthI-conceptionself-appraisalreflectionПрофесійна педагогічна самосвідомість як умова розвитку позитивної Я-концепції учнівProfessional Pedagogical Self-Determination as the Condition of Development of the Positive I-Conception of PupilsArticle