Заболотна О. А.Zabolotna O. A.2018-12-182018-12-182010Заболотна, О. А. Історико-культурний контекст розвитку шкільної альтернативної освіти [Текст] / О. А. Заболотна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. О. Лазарев, О. І. Огієнко та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 5 (7). – С. 3–11.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/6225У статті запропоновано періодизацію розвитку альтернативної освіти, розроблену з опертям на історико-культурні особливості розвитку загальної освіти. Зроблено огляд філософсько-педагогічних течій, які лягли в основу альтернатив, реалізованих у світовому шкільництві починаючи з другої половини XIX століття. Автор наголошує на необхідності альтернатив для забезпечення якості освіти.The article suggests the periodization of the alternative school development. It has been worked out after the overview of historical and cultural peculiarities of the general educational evolution. The late 19th century philosophies as the basis for alternative schools have been analysed. The author emphasizes the importance of alternatives for ensuring quality in education.ukальтернативна освітавільне вихованняхолістична освітаальтернативна школапрогресивна школавідкрита школаalternative educationfree educationholistic educationalternative schoolprogressive schoolopen schoolІсторико-культурний контекст розвитку шкільної альтернативної освітиHistorical and Cultural Context for the Alternative School DevelopmentArticle