Пшенична Любов ВасилівнаPshenychna Liubov Vasylivna2017-12-012017-12-012013Пшенична, Л. В. Педагогічні ідеї А. С. Макаренка в практику сьогодення [Текст] / Л. В. Пшенична // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 4 (30). – С. 53–63.https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3017У статті проаналізовано педагогічні ідеї Великого педагога А. С. Макаренка в контексті сучасних освітніх реалій: усебічний розвиток і самоствердження особистості; формування особистісної зрілості; особливості професійної позиції педагога в контексті гуманістичної освіти; зосереджено увагу на основних напрямах організації колективу, вихованні дітей у сім’ї. Особливу увагу приділено реалізації молодіжної політики та всезростаючій ролі інститутів студентського самоврядування як форми управління, за якої студенти на рівні академічних груп, факультету, інституту, вирішують питання удосконалення навчального процесу, розвитку позанавчальної діяльності, виявлення потенційних лідерів і вироблення в них навичок управлінської та організаторської роботи з колективом, формування майбутньої еліти нації.The main pedagogical ideas of the great pedagogue A. S. Makarenko in the context of modern reality are analyzed in the article. Among tem: the development and self-affirmation of personality; forming of personality maturity; features of teacher’s professional position in the context of humanistic education. Attention is concentrated on basic directions of collective organization, children’s education of in a family. Special attention is paid to the youth policy realization and growing role of student self-government’s institutes as a form of management, when students solve questions of improvement of educational process on the level of academic groups, faculty, institute; development of extracurricular activity, exposure of potential leaders and forming skills of administrative and organizational work, future elite of a nation formation.ukпедагогічна спадщина А. С. Макаренкасучасні освітні реаліїпрогресивні ідеї попередниківгуманістична педагогіка в сучасній школірозвиток особистостігуманістична особистісно зорієнтована освітаорганізація колективувиховання гармонійно розвиненої особистостіупровадження в практику педагогічної науки виховання дітей в сім’їA. S. Makarenko’s pedagogical ideasmodern educational realitiesprogressive ideas of the precursorshumanistic pedagogy in modern schoolpersonal developmenthumanistic self-oriented educationorganization of the collectiveeducation of a harmoniously developed personalityintroduction into practice of pedagogical science of children’s education in a familyПедагогічні ідеї А. С. Макаренка в практику сьогоденняA. Makarenko’s Pedagogical Ideas Into Today’s PracticeArticle