Колишкін Олександр ВолодимировичKolyshkin Oleksandr Volodymyrovych2018-02-142018-02-142015Колишкін, О. В. Особливості впровадження профорієнтаційної роботи в спеціальній школі [Текст] / О. В. Колишкін // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 19. Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 30. – С. 91–96.2310-0893https://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/3970У статті розглядаються сучасні підходи до покращення профорієнтаційної роботи для учнів з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної школи, яка є передумовою їхньої успішної інтеграції в соціум. Обґрунтовується застосування різноманітних форм і методів організації профорієнтаційної роботи, серед яких провідне місце відводиться розвивальній психологічній діагностиці, інформаційно-пошуковим методам, використанню профорієнтаційних ігор та вправ. Наголошується на тому, що програма профорієнтаційної роботи в спеціальній школі повинна передбачати її комплексну організацію, яка включає профорієнтаційні заходи з методичним об’єднанням школи, планування профорієнтаційної роботи класних керівників, вчителів-дефектологів, шкільної бібліотеки, шкільного лікаря, батьківського комітету школи. Запропоновано розширити коло професійних інтересів та проводити профорієнтаційну роботу у цікавій формі, що дає змогу комплексно ознайомитись із запропонованими професіями, ілюструвати, повторювати, закріплювати, поглиблювати знання учнів з інтелектуальними порушеннями, вдосконалювати їхні навички в галузі майбутнього працевлаштування.The article reviews current approaches to improve career guidance for children with intellectual disabilities in conditions of special school which is a prerequisite for their successful integration into society. Substantiates the use of various forms and methods of vocational guidance, including the leading role given to developing psychological diagnosis, info r matsiyno - search techniques, care er guidance using games and exercises. It is noted that the program of vocational work in special school should provide its complex organization that includes professional orientation measures methodical association of schools, planning career guidance tea cher, teachers - defectologists, school library, school physician, school parent committee. Proposed to expand the circle of professional interests and carry out vocational work in an interesting form that enables comprehensive acquainted with the proposed p rofessions illustrate, repeat consolidate, deepen knowledge of children with intellectual disabilities , improve their skills in future employment.ukпрофорієнтаційна роботадіти з інтелектуальними порушеннямиспеціальна школаінтеграціяvocational workchildren with intellectual disabilitiesspecial schoolintegrationОсобливості впровадження профорієнтаційної роботи в спеціальній школіFeatures the Introduction of Vocational Work in a Special SchoolArticle