Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9565
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСамойленко, Олексій-
dc.contributor.authorSamoilenko, Oleksii-
dc.date.accessioned2020-12-17T07:40:21Z-
dc.date.available2020-12-17T07:40:21Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСамойленко, О. Методичні аспекти формування готовності бакалаврів з кібербезпеки до професійної діяльності засобами колаборативного навчання в умовах освітньо-цифрового середовища [Текст] / О. Самойленко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2020. – № 5–6 (99–100). – С. 137–149. – DOI: 10.24139/2312-5993/2020.05-06/137-149.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/9565-
dc.description.abstractУ статті окреслено методичні аспекти формування готовності бакалаврів з кібербезпеки до професійної діяльності засобами колаборативного навчання в умовах освітньо-цифрового середовища, здатні підвищити рівень їх фахової підготовки. Окреслено готовність бакалавра з кібербезпеки до професійної діяльності, яка по суті являє собою вибіркову та прогнозовану активність особистості бакалавра з кібербезпеки на етапі її підготовки до діяльності за фахом та виникає з моменту визначення мети діяльності на основі усвідомлених потреб і мотивів, а в подальшому розвивається внаслідок вироблення особистістю плану, настанов і моделей майбутніх дій. Доведено, що готовність бакалавра з кібербезпеки до професійної діяльності можна формувати засобами колаборативного навчання в умовах освітньо-цифрового середовища. Визначено структуру віртуального моделювання в онлайн-лабораторії для бакалаврів з кібербезпеки в умовах освітньо-цифрового середовища, яка складається з трьох інтерфейсів: інтерфейс здобувача вищої освіти, інтерфейс викладача та інтерфейс адміністратора. Зазначено, що важливим під час колаборативного навчання бакалаврів з кібербезпеки є те, що середовище, у якому відбувається їх взаємодія, повинна будуватися на демократії, рівноправності та автономності, з таким правилом навчання буде відбуватися на високому рівні і в результаті пройде успішно.uk_UA
dc.description.abstractThe article outlines the methodological aspects of forming the readiness of bachelors in cybersecurity for professional activities by means of collaborative learning in an educational and digital environment that can increase the level of their professional training. The readiness of a bachelor in cybersecurity for professional activity is outlined, which in essence is a selective and predictable activity of a bachelor in cybersecurity at the stage of its preparation for professional activity and arises from the moment of determining the purpose of activity on the basis of perceived needs and motives, personality plan, guidelines and models for future action. It is proved that the readiness of a bachelor in cybersecurity for professional activity can be formed by means of collaborative learning in an educational and digital environment. That is, the readiness of the bachelor of cybersecurity for professional activities, we can understand essentially selective and predictable activity of the bachelor of cybersecurity in the preparation for the profession and arises from the moment of determining the purpose of activities based on perceived needs and motives, personality plan, guidelines and models for future action. The structure of virtual modeling in the online laboratory for bachelors in cybersecurity in the educational-digital environment is determined, which consists of three interfaces: the interface of the higher education applicant, the interface of the teacher and the interface of the administrator. It is noted that it is important in the collaborative training of bachelors in cybersecurity that the environment in which they interact should be based on democracy, equality and autonomy, with this rule training will be at a high level and as a result will be successful. The organization of collaborative training of bachelors in cybersecurity in an educational and digital environment should be based on the principles of social contact. It was found out that the main principles of collaborative learning in mobile applications for bachelors in cybersecurity in the educational-digital environment included the systematic establishment of social contacts during the training of bachelors in cybersecurity, development of communication, building relationships between bachelors in cybersecurity in educational digital environment on democracy and autonomy, changing the role of participants in the educational process in time depending on the nature and nature of the problem and psychological comfort.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectколаборативне навчанняuk_UA
dc.subjectготовність до професійної діяльностіuk_UA
dc.subjectбакалавр з кібербезпекиuk_UA
dc.subjectосвітньо-цифрове середовищеuk_UA
dc.subjectcollaborative traininguk_UA
dc.subjectreadiness for professional activityuk_UA
dc.subjectbachelor in cybersecurityuk_UA
dc.subjecteducational and digital environmentuk_UA
dc.titleМетодичні аспекти формування готовності бакалаврів з кібербезпеки до професійної діяльності засобами колаборативного навчання в умовах освітньо-цифрового середовищаuk_UA
dc.title.alternativeMethodological Aspects of Forming Cybersecurity Bachelors’ Readiness for Professional Activity by Means of Collaborative Training in the Conditions of Educational and Digital Environmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.14uk_UA
dc.identifier.orcid0000-0002-6374-4168-
dc.identifier.doi10.24139/2312-5993/2020.05-06/137-149-
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Samoilenko_Metodychni aspekty.pdf1,28 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.