Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/7456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩербак, Ігор-
dc.contributor.authorShcherbak, Ihor-
dc.date.accessioned2019-09-09T10:13:38Z-
dc.date.available2019-09-09T10:13:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationЩербак, І. Модель формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до громадянського виховання учнів [Текст] / І. Щербак // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. Є. Антонова та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2019. – № 3 (87). – С. 132–142.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/7456-
dc.description.abstractУ статті в результаті аналізу психолого-педагогічної й навчально-методичної літератури, вивчення нормативних документів про діяльність закладів освіти, узагальнення передового педагогічного досвіду, а також за допомогою моделювання представлено теоретичні підходи до обґрунтування основних складників моделі формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до громадянського виховання учнів. Це дозволило створити підґрунтя для практичної експериментальної перевірки зазначеної моделі, зокрема - відповідних організаційно-педагогічних умов і шляхів їх створення, що є перспективою подальших наукових досліджень.uk_UA
dc.description.abstractThe article presents theoretical approaches to the study of the basic components of structural and functional model of preparation of future musical art teachers to civil education of pupils. Preparation of students to civic education is a serious pedagogical problem today. This is becoming especially actual today because of the challenges of military, socio-political and economic issues in Ukraine. Research methods: analysis of psychological and pedagogical, educational and methodological literature, studying of normative documents about activities of education institutions, generalization of advanced teaching experience modeling. Specification of essence of concepts "model", "modeling" in terms of pedagogical research; graphic representation of model of formation of future musical art teacher's readiness to civil education of pupils with such interrelated and interdependent parts as objective, principles, functions, conceptual framework (personal, activity, competence based approaches), the stages of preparation (analytical and predictive, projective and preparatory, modeling and formative, productive and comparative), organizational and pedagogical conditions, cognitive, motivational and valuing and actionable and behavioral components, and result (the readiness of future teachers of musical art to civil education of pupils); characteristic of the principles of the model, its features, and content of the stages of preparation of future teachers of musical art to the civil education of pupils are important scientific results of the article. Implementation of this model to the educational environment of higher educational institutions should contribute to the effectiveness of the process under study. Studying of the model of formation of musical arts teacher's readiness to civic education of pupils provides its further practical experimental testing, in particular of the corresponding organizational and pedagogical conditions and ways of creating them, and that is the prospect for further research in this direction of research.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherСумДПУ імені А. С. Макаренкаuk_UA
dc.subjectготовністьuk_UA
dc.subjectмайбутні вчителі музичного мистецтваuk_UA
dc.subjectгромадянське виховання учнівuk_UA
dc.subjectмодельuk_UA
dc.subjectпринципи моделюванняuk_UA
dc.subjectфункції моделіuk_UA
dc.subjectорганізаційно-педагогічні умовиuk_UA
dc.subjectетапи підготовкиuk_UA
dc.subjectreadinessuk_UA
dc.subjectfuture teachers of musical artuk_UA
dc.subjectcivic education of pupilsuk_UA
dc.subjectmodeluk_UA
dc.subjectmodeling principlesuk_UA
dc.subjectfunctions of the modeluk_UA
dc.subjectorganizational and pedagogical conditionsuk_UA
dc.subjectstages of preparationuk_UA
dc.titleМодель формування готовності майбутнього вчителя музичного мистецтва до громадянського виховання учнівuk_UA
dc.title.alternativeModel of Formation of Future Musical Art Teacher' Readiness to Civil Education of Pupilsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.147+37.017.4uk_UA
dc.identifier.orcid0000-0002-4649-6510-
dc.identifier.doi10.24139/2312-5993/2019.03/132-142-
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shcherbak_Model formuvannia.pdf1,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.