Використання евристичної бесіди в математичній підготовці майбутніх вчителів початкових класів

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті висвітлюється проблема математичної підготовки майбутніх вчителів початкових класів. Наголошується, що використання методів проблемного навчання дозволить вирішити такі складності в навчанні студентів спеціальності «Початкова освіта», як відсутність мотивації до вивчення курсу, слабка базова підготовка з елементарної математики, недостатньо сформовані навики самостійної роботи тощо. Встановлено структуру евристичної бесіди, до якої входять: актуалізація опорних знань; створення проблемно-пошукових ситуацій; спонукання студентів висловити припущення про розв’язання проблеми; вимога довести свою точку зору; спрямування розумової діяльності студентів, коректування відповідей; узагальнення і систематизація знань. Визначено специфічні ознаки методу евристичної бесіди щодо подачі матеріалу якими є: по-перше, детальна підготовка до неї за наведеною схемою, ретельний підбір запитань; по-друге, вміння ставити запитання таким чином, щоб вони ставали збудниками процесу мислення; по-третє, підтримання робочої атмосфери дискусії і пошуку. Особливістю статті є те, що на конкретному предметному матеріалі продемонстрована реалізація одного із методів проблемного навчання – евристичної бесіди.
The article highlights the problem of future elementary school teachers' mathematical training. It is noted that the use of problem-based learning methods allows solving such difficulties in teaching the students of specialty «Primary education» as lack of motivation to course studying, poor elementary mathematics basic training, insufficiently formed habits of the independent work. It was found the structure of heuristic conversation. It includes: actualization of knowledge; the creation of problem and searches situations; prompting the students to make a guess about solve the problem; requirement to prove a point of view; referrals of mental activity of students; answers adjustments; generalization and systematization of knowledge. Are determined specific signs of the method of heuristic conversation concerning presenting the material. They are: firstly, detailed preparation under the scheme, careful selection of questions; secondly, the ability to ask questions so that they become causative agents of thinking process; thirdly, support working atmosphere of discussion and search. The specific feature of this article is the demonstration of one of the problem-based learning methods’ such as heuristic conversation realization.
Опис
Ключові слова
Математична підготовка, професійна підготовка, майбутні вчителі початкових класів, особистісно орієнтоване навчання, проблемне навчання, евристична бесіда, переріз многогранників, метод слідів, Mathematical preparation, professional training, future primary school teachers, student-centered learning, problem learning, heuristic conversation, crosscut of polyhedrons, trace method
Бібліографічний опис
Васько, О. О. Використання евристичної бесіди в математичній підготовці майбутніх вчителів початкових класів [Текст] / О. О. Васько // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2014. – Вип. 3. – С. 133–138.