Технології здоров’я збереження на уроках математики у середній школі

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка
Анотація
У статті розглянуто прийоми використання технології збереження здоров’я на уроках математики у середній школі. Автор аналізує існуючі роботи щодо використання технології збереження здоров’я школярів і пропонує застосовувати на уроці математики добірку розроблених ним вправ, які містять елементи дихальної гімнастики, гімнастики для очей, збільшують рухову активність учнів. Для укладання таких вправ використовуються рекомендації, наведені офтальмологом В. П. Базарним, психологом М. Кольцовою. Розроблені вправи стають органічною частиною уроку математики. Вони не вимагають багато часу на їх виконання, бо проводяться не як окремий елемент уроку, а як його складова, паралельно з вивченням чи закріпленням матеріалу, що вивчається. Ці вправи виконують не лише функцію збереження здоров’я, а й сприяють досягненню дидактичної та розвивальної цілей уроку математики. У статті наведено теми, при вивченні яких доцільно використовувати запропоновані вправи. Розглядаються поняття фізичного, духовного, емоційного здоров’я учнів та заходи щодо збереження кожної з цих складових здоров’я. Серед цих заходів називаються зміна видів діяльності та методів викладання на уроці, комфортна доброзичлива атмосфера уроку, створення ситуації успіху та інші. Наводяться рекомендації щодо частоти зміни видів діяльності та їх тривалості у часі. Задля створення ситуації успіху пропонується використовувати ейдетичні прийоми запам’ятовування матеріалу. Проаналізовані можливості хромо- та аромотераті з метою підтримання здоров’я школярів та наведені застереження щодо їх використання.
The article discusses techniques of using of health saving technologies in mathematics lessons in secondary school. Author analyzes the existing papers devoted to the use of health saving technologies, and proposes to use in mathematics lessons exercises, developed by him, that contain the elements of breathing gymnastics, gymnastics for the eyes, increase the physical activity of students. The recommendations of ophthalmologist V.F. Bazarny and psychologist M. Kol'tsova were used for compiling of these exercises. Proposed by the author exercises are an integral part of math lesson. They do not require a lot of time on their implementation because they are not held as a separate piece of the lesson, but as its component, in parallel with the training study material. These exercises have not only a function of health saving, but also contribute to achieving the didactical and developing goals of math lesson. The article presents the topics in the study of which it is expedient to use the proposed exercises. The concepts of physical, spiritual and emotional health and conservation measures of each of these determinants of health are discussed. Change activities, comfortable friendly atmosphere in the classroom, creating a situation of success and others are called among these measures. The recommendations about the necessity of frequency change of activities and their duration in time are given in the articles. To create a situation of success are encouraged to use eidetic memorization techniques of learned material. The possibilities of the use of color and odor in order to maintain the health of schoolchildren were analyzed.
Опис
Ключові слова
урок математики, збереження здоров’я, дихальна гімнастика, гімнастика для очей, зміна рухливих позицій, mathematics lesson, health saving, breathing gymnastics, gymnastics for the eyes, motor change poses
Бібліографічний опис
Панішева, О. В. Технології здоров’я збереження на уроках математики у середній школі [Текст] / О. В. Панішева // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова; редкол.: В. Г. Бевз, В. Ватсон, Л. П. Величко та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2014. – Вип. 3. – С. 61–67.