Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/572
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОрищенко, Михайло Михайлович-
dc.contributor.authorOryshchenko, Mykhailo Mykhailovych-
dc.date.accessioned2016-12-15T07:09:50Z-
dc.date.available2016-12-15T07:09:50Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationОрищенко, М. М. Кризис в психологии (философский анализ) [Текст] / М. М. Орищенко // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2013. – № 2 (8). – С. 77–85.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/572-
dc.description.abstractВ статье предпринята попытка комплексного философского анализа кризисного состояния психологической науки. Рассмотрены и обобщены достижения исследователей данной проблемы. Сделана попытка проанализировать динамику и направленность роста научного знания в психологии.uk_UA
dc.description.abstractIn the article a comprehensive philosophical analysis of the crisis in the science of psychology is taken. Research achievements of the issue were reviewed and summarized. An attempt to analyze the dynamics and direction of growth of scientific theory in psychology was also made.uk_UA
dc.language.isoruuk_UA
dc.subjectкризисuk_UA
dc.subjectcrisisuk_UA
dc.subjectпсихологияuk_UA
dc.subjectpsychologyuk_UA
dc.subjectпарадигмаuk_UA
dc.subjectparadigmuk_UA
dc.subjectрост научного знанияuk_UA
dc.subjectgrowth of scientific knowledgeuk_UA
dc.titleКризис в психологии (философский анализ)uk_UA
dc.title.alternativeThe Crisis in Psychology (Philosophical Analysis)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc14:001.8:159.9uk_UA
Appears in Collections:Філософія науки: традиції та інновації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kryza v psykholohii.pdf372,84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.