Методичні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2018
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
СумДПУ імені А. С. Макаренка, Сумський відділ Українського географічного товариства
Анотація
У статті систематизовано методичні рекомендації щодо використання окремих інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) на уроках географії у загальноосвітніх навчальних закладах. Особливу увагу приділено впровадженню таких ІКТ, як інтерактивні географічні карти та інтелект-карти; готові програмні продукти (електронні атласи, енциклопедії, електронні підручники, навчальні програми, електронні конструктори уроків тощо). Розглянуто переваги від використання інтернет-сервісів (Google Maps, Еarth Google, Google Еarth Pro, Windty, Gismeteo) при вивченні фізико-географічних процесів та явищ. Підкреслюється доцільність використання на уроках географічних комп’ютерних ігор, он-лайн вікторин та методу відео-скрайбінг. Наведено рекомендації щодо застосування різноманітних тестових комп’ютерних програм (Master-test, Online Test Pad, LearningApps.org), а також мобільних додатків до гаджетів для корекції та контролю знань учнів з географії. У статті автори використовували інформацію щодо застосування ІКТ на уроках, яку було отримано під час анкетування вчителів географії шкіл Луганської області.
The methodological recommendations regarding the use of particular information and communication technologies (ICTs) at the geography lessons in the general educational institutions have been systematized in the article. The extra attention to the adoption of such ICTs as the interactive geographic maps and intellect maps, and off-the-shelf software products (electronic atlases, encyclopedias, electronic workbooks, study programs, electronic lessons constructors, etc.) has been paid. The advantages of the internet services (Google Maps, Еarth Google, Google Еarth Pro, Windty, Gismeteo) use in the course of studying physics and geographic processes and events have been considered. The reasonability of the use of the geographic computer games, online quizzes and video-scribing method at the lessons has been stressed. The recommendations regarding the application of various test computer programs (Master-test, Online Test Pad, LearningApps.org), as well as the mobile applications for devices, for the correction and control of the students’ knowledge at geography, have been put forward. In the article the authors used the information regarding ICTs use at lessons that was received while questioning the geography teachers of Luhansk region.
Опис
Ключові слова
уроки географії, geography lessons, інформаційно-комунікаційні технології, information and communication technologies, інформаційно-цифрова компетентність, information and digital competence, інтерактивні географічні карти, interactive geographic maps, інтелект-карти, intellect maps, електронні навчальні підручники з географії, electronic workbooks on geography, географічні ігри, geographic games, відео-скрайбінг, video-scribing, тестові комп’ютерні програми, test computer programs, мобільні додатки, mobile applications
Бібліографічний опис
Гаврюшенко, Г. В. Методичні аспекти впровадження інформаційно-комунікаційних технологій на уроках географії [Текст] / Г. В. Гаврюшенко, І. Г. Мельник // Наукові записки СумДПУ імені А. С. Макаренка. Географічні науки : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка ; Українське географічне товариство, Сумський відділ ; редкол.: Б. М. Нешатаєв (гол. ред.), А. О. Корнус та ін. – Суми, 2018. – Вип. 9. – С. 236–246.