Прочитання історії української філософії освіти крізь призму Болонського процесу

Анотація
У статті здійснено аналіз основоположних аспектів філософсько-педагогічної спадщини Г. С. Сковороди, К. Д. Ушинського, А. С. Макаренка, В. О. Сухомлинського у відповідності до основних положень Болонського процесу та проблем, що їх вирішує українська система освіти. Доведено, що українська історія філософії освіти має величезний вплив на формування сучасного педагогічного дискурсу. Акцентується увага на ґрунтовності, самобутності та непересічності української педагогічної спадщини.
The analysis of the main aspects of philosophical and pedagogical heritage of G. Skovoroda, K. Ushinsky, A. Makarenko, and V. Sukhomlinsky according to basic provisions of Bologna Process and problems which are solved by the Ukrainian education system is carried out in article. It is proved that the Ukrainian history of philosophy of education has a huge influence on formation of a modern pedagogical discourse. The attention is focused on validity, originality and eccentricity of the Ukrainian pedagogical heritage.
Опис
Ключові слова
антропологізм, anthropologism, виховна система, educational system, кордоцентризм, cordocentrism, культура потреб особистості, culture needs of the individual, історія філософії освіти, history of philosophy of education, полісуб’єктність, poly subjectivity
Бібліографічний опис
Мазуренко, В. О. Прочитання історії української філософії освіти крізь призму Болонського процесу [Текст] / В. О. Мазуренко, Ю. В. Логвиненко // Філософія науки: традиції та інновації : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: В. М. Вандишев, М. О. Качуровський, В. А. Косяк та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2014. – № 1 (9). – С. 45–53.