Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/4198
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПовалій, Тетяна Леонідівна-
dc.contributor.authorPovalii, Tetiana Leonidivna-
dc.date.accessioned2018-03-12T13:09:48Z-
dc.date.available2018-03-12T13:09:48Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationПовалій, Т. Л. Перспективи використання позитивного польського досвіду модернізації хореографічної освіти в Україні [Текст] / Т. Л. Повалій // Актуальні питання мистецької освіти та виховання : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; редкол.: Г. Ю. Ніколаї, О. В. Єременко, А. Єремус-Левандовська [та ін.]. – Суми : ВВП «Мрія», 2013. – Вип. 2 (2). – С. 186–195.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/4198-
dc.description.abstractУ статті окреслюються стратегії розвитку хореографічної освіти в Польщі (збереження національних танцювальних традицій, розвиток сучасної хореографії, розвиток хореографії в контексті мистецької освіти); виділяються проблеми мистецької освіти в Польщі, зокрема хореографічної; розглядаються прогностичні орієнтири впровадження в нашій країні досвіду Польщі щодо модернізації хореографічної освіти (на європейському, державному та інституційному рівнях).uk_UA
dc.description.abstractThe article defines the strategy of the development of choreographic education in Poland (the preservation of national dance traditions, the spread of modern choreography, the development of choreography in the context of art education). The problems of artistic education in Poland, in particular choreographic (the shortcomings of the curricula and a shortage of the qualified teachers; the need for constant modernization of curricula due to its adaptation to the realities of the labour-market; the funding gaps in the field of culture) are highlighted. The prognostic guidelines of the implementation of Polish experience on modernization of choreographic education in our country are considered: at the European level (activation of cooperation with international educational institutions and schools; the directions of activity of educational institutions for intercultural education and the promotion of international relations through the participation in cultural exchange programs, international art contests and festivals); at the state level (preparation of appropriate legislative and regulatory rules and the development of common strategies for the development of educational institutions of the country in accordance with their professional trends); at the institutional level (joint scientific and technical research with foreign laboratories and universities; development and implementation of appropriate training programs, targeted courses in order to promote mobility).uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectстратегії розвиткуuk_UA
dc.subjectмодернізація хореографічної освіти в Польщіuk_UA
dc.subjectшляхи впровадження прогресивного польського досвідуuk_UA
dc.subjectstrategy of developmentuk_UA
dc.subjectmodernization of choreographic education in Polanduk_UA
dc.subjectways of implementing of progressive Polish experienceuk_UA
dc.titleПерспективи використання позитивного польського досвіду модернізації хореографічної освіти в Україніuk_UA
dc.title.alternativeThe Prospects of Using Polish Positive Experience of Modernization of Choreographic Education in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc371.2:792.8:378(438)uk_UA
Appears in Collections:Актуальні питання мистецької освіти та виховання

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Povalii Perspektyvy vykorystannia pozytyvnoho polskoho dosvidu.pdf640,93 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.