Ідеології освітніх реформ кінця ХХ – початку ХХ ст.: конвергентні тенденції

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2003
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті подано порівняльну характеристику провідних ідеологій освітніх реформ розвинених країн у кінці ХХ – на початку ХХІ століття, а саме неоліберальної, право-радикальної, неолейбористської, соціал-демократичної, ліво-радикальної. Показано, що провідними стратегіями переважної більшості освітніх реформ 90-х рр. ХХ ст. стали такі: централізаційно-децентралізаційна, стандарто-орієнтована, ринково-орієнтована, професійно-орієнтована, розвитку соціальної справедливості в освіті. Зроблено висновок про конвергенцію принципів реформ на неоліберальних та неолейбористських засадах.
The article gives a comparative description of the leading ideologies of educational reforms of developed countries in the late XX - early XXI century, namely, neoliberal, right-radical, neo-liberal, social-democratic, left-radical. The leading strategies of the majority of educational reforms of the 1990s are determined : centralization, decentralization, standard-oriented, market-oriented, professionally-oriented, development of social justice in education. A conclusion was drawn about the prevailing neo-liberal - neo-labor orientation of the reforms introduced that is, the convergence of the principles of reform on neoliberal and neo-labor grounds.
Опис
Ключові слова
освітня реформа, educational reform, ідеологія освітньої реформи, ideologies of educational reforms, розвинені країни, developed countries, неолібералізм, neoliberalism, стратегія реформ, strategies of educational reforms, стандарто-орієнтована стратегія, standard-oriented strategy, ринково-орієнтована стратегія, market-oriented strategy, конвергенція, convergence
Бібліографічний опис
Сбруєва, А. А. Ідеології освітніх реформ кінця ХХ – початку ХХ ст.: конвергентні тенденції [Текст] / А. А. Сбруєва // Гуманітарні науки. − 2003. − № 2 (6). − С. 11−16.