Ідеї вільного виховання – основа педагогічної концепції К. Вентцеля

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2013
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті цілісно висвітлено погляди К. Вентцеля на проблему формування підростаючого покоління. Визначено, що основою ідеального вільного суспільства педагог бачив вільну індивідуальну особистість дитини. На основі ретроспективного аналізу виокремлено й охарактеризовано головні ідеї вільного виховання вченого: самобутності дитини та її права на вільний вибір шляхів самореалізації, «Культу дитини», формування особистості на основі природних задатків та в гармонії з оточуючим природним середовищем, індивідуалізації навчання та виховання, розвитку творчих здібностей дитини. З’ясовано, що погляди вченого збудовані на ґрунті дитиноцентризму та становлять цілісну педагогічну систему, елементи якої перебувають у тісному взаємозв’язку та взаємоузгодженості.
The article holistically highlights the views of K. Ventselat the problem of the formation of the younger generation. Determined that the base of perfect free society teacher saw the free individual child’s personality. Been defined and described the main idea of free education of the scientist: the identity of the child and his/her right to free choice of ways to self-realization, «Cult of the child», identity formation based on natural inclinations and in harmony with the surrounding natural environment, individualized learning and education, development of creative abilities of the child. It was found that the views of scientists built on the basis of child at the centers and coherent educational system whose elements are in close relationship and coherence.
Опис
Ключові слова
ідеї вільного виховання, свобода, навчання, виховання, індивідуалізація, виробнича праця, «Культ дитини», free education ideas, freedom, learning, upbringing, personalization, productive work, «Cult of the child»
Бібліографічний опис
Гончар, І. Г. Ідеї вільного виховання – основа педагогічної концепції К. Вентцеля [Текст] / І. Г. Гончар // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, Дж. Бішоп, О. В. Єременко та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 4 (30). – С. 3–10.