Педагогічні умови формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
В статті на основі дослідження філософських, лінгвістичних та науково педагогічних джерел виконується аналіз підходів до визначення змісту категорії «умови». Встановлено, що в лінгвістичних джерелах під умовами розуміють: обставини або правила. Філософське трактування терміну «умова» - суттєвий компонент або зовнішній вплив на явище. В педагогічній науці цей термін трактують як обставини, які впливають на процес. Теоретичний аналіз науково-педагогічної літератури дозволив визначити зміст категорії «педагогічні умови». Більшість науковців вважають, що педагогічні умови це сукупність об’єктивних і суб’єктивних факторів або обставин, які можуть впливати на педагогічний процес. Цілеспрямований підбір педагогічних умов визначається поставленою метою. Підбір педагогічних умов створює цілісну структуру. Педагогічні умови можуть змінюватися в залежності від швидкості педагогічного процесу. На основі аналізу структури і взаємозв’язків моделі формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики в роботі виділені педагогічні умови цього процесу.
Based on the research of philosophical, linguistic, scientific and educational sources in this article, analyzes approaches to the definition of the category «conditions». It is set that in linguistic sources term «conditions» understands as circumstances or rules. Philosophical interpretation of term «condition» is a substantial component or external influence on the phenomenon. In pedagogical science this term is interpreted as circumstances that influence on a process. The theoretical analysis of scientific and pedagogical literature allowed to define the content of category «pedagogical conditions». Most scientists consider that pedagogical conditions are totality of objective and subjective factors or circumstances that can influence on a pedagogical process. Purposeful selection of pedagogical conditions is determined by the put aim. The selection of pedagogical conditions creates an integral structure. Pedagogical conditions may vary depending on speed of the pedagogical process. On the basis of analysis of structure and intercommunications of model forming of ICT competence of future mathematics teachers are pointed out the pedagogical conditions of this process.
Опис
Ключові слова
умови, conditions, педагогічні умови, pedagogical conditions, підходи, approaches, ІКТ-компетентність, ICT competence, ІКТ-компетентність учителя, teacher ICT competence, ІКТ-компетентність учителя математики, mathematics teacher ICT competency, модель формування ІКТ-компетентності, formation model of ICT competence
Бібліографічний опис
Петренко, С. І. Педагогічні умови формування ІКТ-компетентності майбутніх учителів математики [Текст] / С. І. Петренко // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [голова редкол. О. С. Чашечникова ; редкол.: В. Г. Бевз, Н. В. Бровка, В. Ватсон та ін.]. – Суми : [СумДПУ ім. А. С. Макаренка], 2016. – Вип. 7/8. – С. 209–214.