Про підготовку вчителя математики до використання програм динамічної математики як засобів візуалізації математичних знань: практичний аспект

Анотація
Авторами піднімається питання практичної підготовки вчителів математики використовувати програми динамічної математики у якості засобів комп’ютерної візуалізації. Визначено цілі підготовки вчителя математики, які пов’язані з формуванням готовності візуалізувати навчальний матеріал шкільного курсу. На базі цих цілей розроблено спецкурс з використання комп’ютерів у навчанні математики. який орієнтується на практику застосування інструментарію таких засобів комп’ютерної візуалізації, як програми динамічної математики. Зазначено про важливість формування навичок когнітивного моделювання математичних об’єктів. Наведено приклади завдань спецкурсу, які направлені на формування знань та умінь використовувати інструментарій ПДМ у майбутній професійній діяльності вчителя математики. Зазначено, що формування такого вміння відбувається, зокрема, під час написання конспекту фрагменту уроку з використанням ПДМ з подальшою його презентацією та обговоренням. Студенти, майбутні вчителі математики, повинні чітко розуміти, що ПДМ не можуть використовуватися тільки як інструмент для побудови статичного рисунку. Автори наголошують на необхідності знаходження таких точок дотику ПДМ з навчанням математики, які б спонукали до математичного відкриття, надавали підґрунтя для роздумів з подальшими висновками, зацікавлювали у математичних пошуках.
The authors raised the issue of practical training of math teachers to use dynamic mathematics software as tools of computer visualization. The objectives of the math teachers’ preparation, associated with the formation of readiness to visualize the learning material of the school course, are defined. Based on these objectives, a course on the use of computers in the teaching of mathematics, which focuses on the practical application of such the tools of computer visualization, as dynamic mathematics software, is developed. The importance of developing skills of cognitive modeling of mathematical objects is noted. Examples of the tasks of the course, which are aimed at building skills to use the tools of DMS in the future professional activities of math teachers, are given. It is noted that the formation of such skills occurs, in particular, during the writing of the abstract fragment of the lesson with the use of DMS with its subsequent presentation and discussion. Students, future math teachers must understand that DMS can not only be used as a tool to build a static sketch. The authors emphasize the necessity of finding such points of contact of DMS with the teaching of mathematics, which would motivate to mathematical discovery, gave rise to reflections and subsequent conclusions, engage in the mathematical quest.
Опис
Ключові слова
підготовка вчителя математики, когнітивна графіка, комп’ютерна візуалізація, програми динамічної математики, засоби комп’ютерної візуалізації, системи комп’ютерної математики, math teachers’ preparation, computer visualization, tools of computer visualization, systems of computer mathematics, dynamic mathematics software, cognitive graphics
Бібліографічний опис
Семеніхіна, О. В. Про підготовку вчителя математики до використання програм динамічної математики як засобів візуалізації математичних знань: практичний аспект [Текст] / О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Актуальні питання природничо-математичної освіти : збірник наукових праць / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка. – Суми, 2017. – № 1 (9). – С. 137–144.
Зібрання