Розвиток іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутніх бакалаврів фінансово-економічних спеціальностей у самоосвітній діяльності

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2014
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
Проблема застосування технології навчання самоосвітній діяльності при формуванні іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутнього бакалавра фінансово-економічної сфери акцентується в даному дослідженні. Найбільш ефективні методичні прийоми розв’язання даного питання пропонуються як одні з прогресивних варіантів активізації проблемного навчання через самоосвітню діяльність, що забезпечить багаторівневу підготовку студента та актуалізує його відповідальність за результат навчання та власні перспективи. Схематична інтерпретація дослідження представлена у вигляді скомбінованості методичних складових організації самоосвітнього процесу досліджуваного об’єкту.
The problem of self educational technology use while forming foreign language professional communicative competence of the future bachelor of financial and economic sphere is defined in this research. The analysis of other scientific works is evaluated here that confirms the necessity of deeper investigation of the set issue. The comparison of Ukrainian and foreign approaches to the system of higher education and the reasons of transition of Ukrainian system of education to the modern and worldly adopted form is presented in the article. The perspectives of self educational student’s activity as some of the best methods of problematic study for self motivation building and development persuade that these factors make up the fully competitive specialist in the financial and economic sphere with stepping out on the international business arena. The most effective methodological approaches of this task solving are offered as some of the most progressive variants of problematic education activation through self educational activity that will provide a student with multilevel preparing and will actualize his responsibility for the result of his education and own perspectives. The schematic research interpretation is represented in the form of combination of the methodological items of organization of investigated object’s self education process. Such important aspects of providing the self educational activity as methods, requirements, conditions, tasks, stages, forms, means, results are proposed and substantiated in the scheme description. The expediency of all of them is confirmed by the arguments of their necessity in the article, and besides, all the scheme parts are supplied with the most active components, that will provide students who study foreign language for professional purpose at universities of economics and finance with comfortable and progressive self education. The work is the step to the further development of more certain task of scientific experiment that will be set up to the future bachelors of economic and financial specialties for professional foreign language study as the main factor of mastering professional competence.
Опис
Ключові слова
самоосвіта, методика, фінанси, бакалавр, іноземне мовлення, проблемне навчання, професійна компетентність, self education, methodology, finance, bachelor, foreign language, problem education, professional competency
Бібліографічний опис
Разенкова, Н. В. Розвиток іншомовної професійної комунікативної компетентності майбутніх бакалаврів фінансово-економічних спеціальностей у самоосвітній діяльності [Текст] / Н. В. Разенкова // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / Міністерство освіти і науки України, Сумський державний університет імені А. С. Макаренка ; редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін. – Суми : СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – № 3 (37). – С. 175–184.