Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/2007
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБерезан, Валентина-
dc.contributor.authorBerezan, Valentyna-
dc.date.accessioned2017-06-21T13:11:29Z-
dc.date.available2017-06-21T13:11:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationБерезан, В. І. Використання феномену кіберсоціалізації студентської молоді в підготовці майбутнього соціального педагога [Текст] / В. І. Березан // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський держ. пед. ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, О. Є. Антонова, Дж. Бішоп та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. – № 8 (52). – С. 247–254.uk_UA
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/2007-
dc.description.abstractМета й завдання статті – проаналізувати поняття «кіберсоціалізація» та запропонувати варіант використання цього феномену в підготовці майбутнього соціального педагога на основі аналізу освітньо-професійної програми підготовки даного фахівця. Методи дослідження: аналіз, узагальнення, спостереження, інтерв’ю, вивчення нормативної та навчальної документації. Стаття розкриває зміст поняття «кіберсоціалізація людини», одну з особливостей кіберсоціалізації студента. Вона містить дослідження теоретичних і методичних аспектів підготовки соціального педагога, використовуючи феномен кіберсоціалізації. Обґрунтовується необхідність аналізу змістового й методичного компоненту в циклі дисциплін професійної та практичної підготовки майбутнього соціального педагога. Пропонуються доповнення змісту, форм і методів підготовки майбутнього фахівця у вигляді спеціальних тем, питань і завдань у навчальних дисциплінах «Педагогіка», «Соціальна педагогіка», «Соціалізація особистості».uk_UA
dc.description.abstractThe purpose and objectives of this article are to review the concept of “cybersocialization” and to offer the option of using this phenomenon in training of a future social pedagogue by analyzing the educational and professional training programs of the specialist. Methods: analysis, synthesis, observation, interviews, studying the regulatory and training documentation. The article reveals the content of the concept of “cybersocialization of the person”, another feature of cybersocialization of the student. For most students in our country computer, electronic, mobile and other information and communication technologies today have become a necessary working tool, an intermediary in the communication process, guide to virtual reality. Most of them without even realizing based on this technique, without a doubt, experience significant irritation in case of system failure, which determines the impossibility of immediate retrieval of the desired information, writing letters, communication with required or desired by the person receiving email, etc. Thus, the virtual reality becomes for them a new kind of living space with specific features of the communicative process. A virtual environment (cyberspace), along with natural, spatial, geographic, social, cultural, landscape and architectural, and the like plays a significant role in everyday modern life and professional activity. Cybersocialization is a local process of qualitative changes of the personality structure that occurs as a result of human socialization in cyberspace virtual socializing online environment, that is in the process of using its resources and communication with virtual agents of socialization, occurring to a person at global Internet (primarily in the process of correspondence by e-mail, on forums, in chat rooms (referring to the form of IRC (Internet Relay Chat), blogs, web pagers, teleconferencing and online-games). The article contains the investigation of the theoretical and methodological aspects of the social pedagogue’s training, using the phenomenon of cybersocialization. It proves the necessity of analysis of the substantial and methodological components in professional socio-pedagogical training of the future teachers (specialists). It offers the experimental content, forms and methods in the form of special issues and tasks in educational disciplines «Pedagogics», «Social pedagogics», «Socialization». The problem requires further research in the theoretical and practical training of the social pedagogue to work in a virtual space, the use of information and communication technologies in the work with different social groups and other areas of professional activity.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.subjectсоціалізація особистостіuk_UA
dc.subjectкіберсоціалізаціяuk_UA
dc.subjectстудентська молодьuk_UA
dc.subjectмайбутній соціальний педагогuk_UA
dc.subjectsocialization of the personuk_UA
dc.subjectcybersocializationuk_UA
dc.subjectstudent youthuk_UA
dc.subjectfuture social pedagoguk_UA
dc.titleВикористання феномену кіберсоціалізації студентської молоді в підготовці майбутнього соціального педагогаuk_UA
dc.title.alternativeThe USE of the Phenomenon of Cybersocialization of the Student Youth in the Preparation of Future Social Pedagoguesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.udc.udc378.22.091.12:36–051:[316.259]uk_UA
Appears in Collections:Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Vykorystannia fenomenu kibersotsializatsii.pdf530,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.