Програми динамічної математики у контексті роботи сучасного вчителя: результати педагогічного експерименту

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2015
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті наведено результати педагогічних досліджень щодо бажання і психологіч-ної готовності використовувати програми динамічної математики працюючими та май-бутніми вчителями математики. Експеримент проводився протягом 2010-2014 рр. на базі Сумського державного пе-дагогічного університету ім. А. С. Макаренка. Результати дослідження демонструють ди-наміку збільшення кількості вчителів та студентів, які бажають використовувати ПДМ в своїй майбутній професійній діяльності. Для опрацювання результатів анкетування викори-стано непараметричний метод для залежних вибірок – критерій Макнамари. На рівні зна-чущості 0,05 підтверджено гіпотезу про те, що вивчення спецкурсу з використання програм динамічної математики майбутніми вчителями позитивно впливає на бажання та психоло-гічну готовність використовувати такі засоби у власній професійній діяльності. Додатково наведено результати експерименту щодо бажання і готовності активно підтримувати навчання окремих предметів (алгебри, планіметрії, стереометрії та початків аналізу) програмами динамічної математки і щодо бажання і готовності використовувати конкретні програми динамічної математики (Gran (Gran1, Gran2d, Gran3d), GeoGebra, Сabri, MathKit, DG, GS) українськими вчителями математики. За аналізом результатів з’ясовано, що працюючим та майбутнім вчителям матема-тики імпонує працювати з програмами Gran і GeoGebra відповідно, тому доцільною є пода-льша робота у напрямку створення навчально-методичних матеріалів із застосуванням се-редовища GeoGebra.
The article presents the results of pedagogical research about the willingness and the psychological readiness to use dynamic mathematical software (DMS) by working and future math teachers. The experiment was conducted during 2010-2014 at the Sumy Makarenko State Pedagogical University. The results of the research demonstrate the dynamics of the increase in the number of teachers and students who wish to use DMS in their future careers. It was used nonparametric method for dependent samples - the McNemar’s test - to handle the results of the research. The hypothesis, that the study of the Special course of the use of dynamic mathematical software by future math teachers has a positive impact on the willingness and the readiness to use such software in their own professional activities, was confirmed at the significance level of 0.05. Additionally, the results of the experiment on the willingness and the readiness to support the teaching of some subjects (algebra, planimetry, solid geometry and analysis) by dynamic mathematical software, and the willingness to use some dynamic mathematical software (Gran (Gran1, Gran2d, Gran3d), GeoGebra, Сabri, MathKit, DG, GS) by Ukrainian math teachers were given. Analysis of results revealed that working and future math teachers prefer to work with Gran and GeoGebra, respectively. That is why the further work on the creation of educational materials on the use of GeoGebra is useful.
Опис
Ключові слова
вивчення математики, застосування комп’ютера при вивченні математики, спецкурс, програма динамічної математики, критерій Макнамара, study of mathematics, computer applications in the study of mathematics, Special course, dynamic mathematical software, McNemar’s test.
Бібліографічний опис
Семеніхіна, О. В. Програми динамічної математики у контексті роботи сучасного вчителя: результати педагогічного експерименту [Текст] / О. В. Семеніхіна, М. Г. Друшляк // Інформаційні технології в освіті. – 2015. – № 22. – C. 109–119.
Зібрання