Аналіз результатів логопедичного обстеження мовленнєвого розвитку розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2016-02
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
The article deals with the problem of speech development disorders of mentally retarded children and it remains one of the most topical problems and at the same time it is not enough investigated in modern logopedics. Speech disorders in mentally retarded children are varied and depend on the level of mental retardation, the availability of heavy local pathology in speech-motor and speech-hearing systems, on a number of typological characteristics of children of this nosology. The urgency of the problem is that today there is still no coherent method of forming and correction of speech activity in mentally retarded children, although it is known that this speech is the main mean of person’s intellectual development. In the article the author highlights the main aspects of the diagnostic examination methods of speech development features in mentally retarded children of primary school age which form the basis of the ascertaining phase of the study. According to the results of the diagnostic phase it was found that almost all mentally retarded children of primary school age inherent speech disorders of different level of complexity. In mentally retarded children (88%) all the components of speaking are violated, in 12% - at relatively preserved speech disturbance of reading and writing is observed. Interpreted results obtained by the author during the researches which are represented in the article will be the basis for the developing of an integrated method of speech development forming and correction in mentally retarded children of primary school age.
У статті висвітлюється проблема порушень мовленнєвого розвитку розумово відсталих дітей, яка залишається однією з найбільш актуальних та водночас недостатньо досліджених проблем сучасної логопедичної галузі. Порушення мовлення у розумово відсталих дітей різноманітні і залежать від ступеня розумової відсталості, від наявності важкої локальної патології мовленнєво-рухової та мовленнєво-слухової систем, від ряду типологічних особливостей дітей цієї нозології. Актуальність цієї проблеми в тому, що сьогодні досі не існує цілісної методики формування та корекції мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей, хоча відомо, що саме мовлення виступає головним засобом інтелектуального розвитку людини. У статті автором висвітлені основні аспекти діагностичної методики обстеження особливостей мовленнєвого розвитку розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку, які покладені в основу констатувального етапу дослідження. За результатами діагностичного етапу було встановлено, що майже всім розумово відсталим дітям молодшого шкільного віку притаманній порушення мовлення різного рівня складності.
Опис
Ключові слова
mentally retarded children, розумово відсталі діти, structure of the defect, структура дефекту, speech development disorders, порушення мовленнєвої діяльності, mental retardatio, розумова відсталість, speech activity, мовленнєва активність
Бібліографічний опис
Боряк, О. В. Аналіз результатів логопедичного обстеження мовленнєвого розвитку розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку [Текст] / О. В. Боряк // World Science (The goals of the World Science 2016) : International Scientific and Practical Conference, (February 27–28, 2016, Dubai, UAE). – Dubai, 2016. – 2 (6), Vol. 5.– р. 40–44.