Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.sspu.edu.ua/handle/123456789/1018
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBoriak, Oksana Volodymyrivna-
dc.contributor.authorБоряк, Оксана Володимирівна-
dc.date.accessioned2017-02-09T07:09:39Z-
dc.date.available2017-02-09T07:09:39Z-
dc.date.issued2016-08-
dc.identifier.citationBoriak, Oksana Theoretical Basses of Speech Activity of Mentally Retarded Children of Primary School Age [Text] / Oksana Boriak // European Journal of Special Education Research. – 2016. – Volume 1, issue 2. – P. 67–79.uk_UA
dc.identifier.issn2501-2428-
dc.identifier.urihttp://repository.sspu.sumy.ua/handle/123456789/1018-
dc.description.abstractThe article deals with the problem of forming and correction of speech activity of mentally retarded children of primary school age. The author is presented an integrated system of correction of speech development on the basis of the results of the study of speech development level of mentally retarded children of primary school within the modern educational space. The present system has a block structure with comprises: 1. Theoretical and methodological foundations of the technology of forming and correction of speech disorders and 2. A comprehensive program of differentiated correction of the speech development of this category of children. To provide multidisciplinary care in the system of complex correction of the mentally retarded children has developed three main areas the middle of the program. The first is informative. It involves determination of the content of correctional technology to ensure the overcoming of language development problems in mentally retarded children. The second area covers the development of children with different types of dyzontogenezis of speech, caused mental retardation. Third direction – is development of individual algorithms taking into account specificity of each the mentally retarded child.uk_UA
dc.description.abstractУ статті висвітлюється проблема формування та корекції мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. На основі отриманих результатів дослідження рівнів мовленнєвого розвитку розумово відсталих молодших школярів автором презентовано систему комплексної корекції мовленнєвого розвитку у межах сучасного освітнього простору. Запропонована система має блочну структуру.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherEuropean Journal of Special Education Researchuk_UA
dc.relation.ispartofseriesVolume 1│Issue 2│2016;-
dc.subjectspeech activityuk_UA
dc.subjectdyzontogenezis of speech mentally retarded children of primary school ageuk_UA
dc.subjectмовленнєва діяльністьuk_UA
dc.subjectпорушення мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного вікуuk_UA
dc.titleTheoretical Basses of Speech Activity of Mentally Retarded Children of Primary School Ageuk_UA
dc.title.alternativeТеоретичні засади формування мовленнєвої діяльності розумово відсталих дітей молодшого шкільного вікуuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
06. THEORETICAL BASSES OF SPEECH ACTIVITY - Oksana Boryak.pdf575,63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.