Перегляд за Автор "Shamonia Volodymyr Hryhorovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 42
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Computer Visualization of Logic Elements of the Information System Based on PROTEUS(2019) Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Drushliak Maryna Hryhorivna; Lynnyk Serhii Ivanovych; Шамоня Володимир Григорович; Семеніхіна Олена Володимирівна; Друшляк Марина Григорівна; Линник Сергій ІвановичThe article considers the possibility of a computer visualization of the code decoder work in Proteus, which is used in a laboratory workshop when studying the topic "Digital logic" of the discipline "Architecture of Information Systems" (the field of study “12 Information technologies” and “01 Education, 014 Secondary education. Computer science”). Modelling and simulation dur-ing the laboratory work contribute to the awareness of the importance of visual-ization as a means of positive impact on the level of future IT-specialists’ edu-cational achievements. This was confirmed by the analysis of the obtained re-sults at the significance level of 0.05 according to Student’s test.Документ Studying the Software as a Necessary Training Component of a Modern Teachers Preparation (on Example of Study of Dynamic Mathematics Program)(2018) Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem Oleksandrovych; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha MykolaivnaThe article discusses the relevance of the study of subject-oriented software (mathematics, physics) by future teachers. The focus is on the requirement not only to know about specialized interactive software, but also to be able to organize an effective learning process with their use. The arguments for the organization of special courses for study of the dynamic mathematics software are the need to demonstrate the abilities of using modern mathematics software, knowledge of operating with various dynamic mathematics software for subsequent rational choice of the optimal tool, expanding of the circle of automatically solved problems, simplifying of mathematical objects modeling. This article briefly describes the program of special course "The Use of Computers in Mathematical Education": the aim of the course is clarified; basic knowledge and skills, which should be formed in the students upon completion of the study, are selected; the topics of the lectures and content of the laboratory practical work are disclosed. The authors describe their own experience of teaching of a course at the Sumy Makarenko State Pedagogical University, which is included in the curricula as variable course of math teacher preparation; in particular, the successive changes of the content of the course, due to constant and rapid development of IT, during all period of learning are described.Документ Адаптивний дизайн та його використання при розробці веб- ресурсу (на прикладі розробки веб-порталу)(2021) Яценко Валерій Сергійович; Yatsenko Valerii Serhiiovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ кваліфікаційній роботі проведе дослідження теорії та практики адаптивного дизайну на основі створення веб-сайту. Проаналізувавши наявні дослідження з особливостей адаптивного дизайну, ми прийшли до того, що в наш час при створенні та використанні веб-сайту така умова, як адаптивність необхідна, щоб надати можливість користуватись сайтом на смартфонах та персональних комп’ютерах. Розробка адаптивного сайту це насамперед гарний спосіб поширити кількість потенційних користувачів веб-ресурсу.Документ Аналіз електронних ресурсів в контексті розвитку та інновацій економічної галузі: досвід СумДПУ(2017) Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті коротко описано здобутки науковців кафедри економіки та бізнесу Сумського державного педагогічного університету. Зокрема, описано досвід вивчення проблем диверсифікації виробництва, методики оцінки інвестиційних проектів, податкове навантаження та його вплив на господарську активність підприємства, теоретичні та практичні аспекти формування і підтримки стійкого соціально-економічного розвитку регіону для формування цілісної моделі управління, окреслено головні принципи податкового планування, поняття ефективності оподаткування, види податкової ефективності. Закцентовано увагу на становленні сучасної антикризової системи управління галузями промисловості України, розглянуто інструментарій регуляції справедливого розподілу суспільного продукту в умовах конфлікту інтересів різних соціальних груп на територіях промислових регіонів, тенденції та перспективи розвитку інноваційної діяльності у промисловості України.Документ Вдосконалення та підвищення ефективності комп’ютерного контролю знань(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2009) Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Шамшина Наталія Володимирівна; Shamshyna Nataliia VolodymyrivnaУ статті подано авторську програму для тестування, яка підвищує ефективність контролю знань. Розглянуто правила роботи з програмою та основні принципи створення бази даних питань та відповідей, які відповідають вимогам до системи тестових завдань, сформульованих сучасною тестологією.Документ Веб-квест як метод інтерактивного навчання інформатики учнів основної школи(2020) Нечвоглод Ігор Володимирович; Nechvohlod Ihor Volodymyrovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychПредставлена кваліфікаційна робота присвячена використанню передових інформаційно-комунікаційних технологій, мережевих інтернет ресурсів, додаткових технічних засобів, засобів психолого-педагогічної підтримки, в навчальному процесі основної школи дає змогу домогтися якісно вищого рівня наочності уроку, значно розширює можливості активізації діяльності школярів. Безперервний зворотний зв'язок оживляє навчальний процес, сприяє підвищенню його динамізму, що веде до формування позитивного ставлення до досліджуваного предмету. Незважаючи на широке поширення ІКТ в багатьох сферах, на сьогоднішній день у галузі освіти вони не отримали достатньо широкого застосування у зв'язку з нестачею методики використання цих ресурсів в процесі навчання.Документ Вивчення цифрової логіки у підготовці бакалаврів з комп’ютерних наук: праксеологічний підхід(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ статті наведено приклади двох лабораторних робіт, які пропонуються майбутнім бакалаврам з комп’ютерних наук в рамках вивчення розділу «Цифрова логіка» курсу «Архітектура комп’ютера». Обґрунтовано, що Підготовка сучасного фахівця потребує від закладу освіти використання сучасних інформаційних засобів. Це обумовлює активне залучення праксеологічного (діяльнісного) підходу до навчання на кожному етапі освітнього процесу. Особливо це стосується підготовки фахівців з комп’ютерних наук, для яких технічні і програмні засоби є не скільки засобом використання, скільки об’єктом вивчення. Тому формування у них знань про логічні основи функціонування інформаційних систем на засадах праксеологічного підходу має важливе значення. Метою статті є висвітлення доробку авторів стосовно організації практикуму з цифрової логіки, яка вивчається майбутніми бакалаврами з комп’ютерних наук. Використані методи: системний аналіз наукових джерел для визначення найбільш важливих тем курсу, ретроспективний аналіз програмних засобів для моделювання фізичних процесів, педагогічний експеримент, анкетування. Курс розбито на 11 тем : вивчення спектрів гармонічних сигналів; вивчення спектрів модульованих сигналів; вивчення фільтрів; вивчення базового елементу ТТЛ; вивчення базового елементу КМОП; вивчення комбінаційних елементів; вивчення мультивібраторів; вивчення тригерів; вивчення суматора; вивчення лічильників; вивчення арифметико-логічного пристрою. Наведено завдання та їх візуальна підтримка для тем «Вивчення спектрів модульованих сигналів» та «Вивчення фільтрів». Підтверджено, що виконання лабораторних робіт сприяє усвідомленню важливості математичного моделювання у відтворенні фізичних процесів, що відбуваються у цифрових пристроях, а також позитивно впливає на рівень навчальних досягнень майбутніх бакалаврів з комп’ютерних наук.Документ Визуальная поддержка изучения информационных систем как основа формирования ИК-компетентности современного учителя(2015-04) Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ статті описана ідея використання динамічних моделей при вивченні спецкурсу «Інформаційні системи». Акцентовано увагу на інтерпретації терміна «візуалізація» як динамічного процесу сприйняття навчального матеріалу органами зору. Описано досвід використання електронного підручника «Інформаційні системи», в основі якого лежить ідея динамічної візуалізації матеріалу.Документ Використання віртуальних лабораторій у шкільному освітньому процесі(2021-12) Єлек Дар’я Юріївна; Yelek Daria Yuriyvna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychКваліфікаційне дослідження присвячене розгляду можливості впровадження віртуальних лабораторій в навчальний процес для учнів. У першому розділі «Віртуальні лабораторії як наступний крок впровадження цифрових технологій у освітній процес» проаналізовано: • сутність віртуальних лабораторій, їх переваги та недоліки; • можливості використання віртуальних лабораторій у навчальному процесі; • види віртуальних лабораторій. У другому розділі «Віртуальні лабораторії як засіб навчання» проаналізовано засоби для створення віртуальних лабораторій, опис кожної програми окремо та порівняльна таблиця цих програм. Теоретична значущість. Основою досліджень є можливість впровадження віртуальної лабораторії в навчально-освітній процес, положення загального дидактичної теорії навчання, основні положення особистісно-орієнтованого підходу в освіті, положення теорії та методики навчання за допомогою впровадження віртуальних лабораторій. Практичне значення одержаних результатів. За допомогою використання віртуальних лабораторій, можна давати учням розроблені матеріали та огляд програм для закріплення знань із теми.Документ Використання електронних освітніх ресурсів у підготовці бакалаврів, майбутніх вчителів інформатики (на прикладі вивчення схемографіки пристроїв ЕОМ засобами електронного підручника)(2017) Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha MykolaivnaУ статті розглянуто питання використання електронних освітніх ресурсів у навчальному процесі вищих навчальних закладів. На прикладі вивчення схемографіки пристроїв ЕОМ майбутніми вчителями інформатики висвітлено аспекти використання авторського електронного підручника. Акцентується увага на необхідності когнітивної візуалізації навчального матеріалу. Зокрема, описано візуальну підтримку теми «Схемографіка пристроїв ЕОМ» на основі логічних, принципіальних схем, блок-схем, таблиць, графіків, які подано в зазначеному електронному підручнику. Наведено опис технології використання такого підручника, приклади інтерактивних тестів.Документ Використання комп'ютерних ігор в навчанні інформатики учнів основної школи(2021-12) Чурок Сергій Анатолійович; Churok Serhii Anatoliiovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychКваліфікаційна робота складається зі вступу, двох розділів, загальних висновків та списку використаних джерел. У першому розділі «Компютерні ігри та їх використання в освітньому процессі» показано, що до основних дидактичних вимог при створенні гри належать: відповідність віковим особливостям дитини; відповідність гігієнічним вимогам та санітарним нормам роботи; доступність; а також потенційний вплив на мотивацію до навчання, на ставлення до предмета, відповідність гри курсу, її вплив на формування коректних уявлень про навколишній світ, виправданість вибору гри і запропонованих у ній завдань. У другому розділі «Використання компютерних ігор в навчанні інформатики» розроблено авторські дидактичні матеріали ігрового спрямування для навчання інформатики учнів основної школи. На основі шаблонної комп’ютерної гри «Concentration» описано авторську гру з інформатики «Інструменти Gimp» для учнів 9-х класів ЗЗСО, яку доцільно використовувати у процесі вивчення теми «Створення та опрацювання графічних зображень». Практична значущість дослідження полягає в розробленні дидактичних матеріалів ігрового спрямування для підтримки вивчення теми «Створення та опрацювання графічних зображень» на основі MS Power Point.Документ Використання комп’ютерних ігор в навчанні інформатики учнів основної школи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Чурок Сергій; Шамоня Володимир Григорович; Churok Serhii; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ статті на основі аналізу науково-педагогічних джерел охарактеризовано тренди гейміфікації освітнього процесу, ігрові технології як сучасні методи навчання, описано поняття та схарактеризовано класифікацію комп’ютерних ігор освітнього призначення. За результатами аналізу науково-педагогічних джерел уточнено поняття: гейміфікація (використання ігрової діяльності в процесі вирішення життєвих та професійних проблем); ігрові технології (спосіб впливу на поведінку учнів під час гри, коли вони змінюють, удосконалюють та перетворюють кожну дію на власний досвід); комп’ютерні ігри освітнього призначення (інтерактивні додатки, створені за допомогою інформаційних технологій, спеціалізованого програмного забезпечення або онлайн-сервісів і які сприяють більш ефективній організації та результативності освітнього процесу. Схарактеризовано функції ігрових технологій: навчально-пізнавальна; дослідницька; виховна; розвивальна; професійно-адаптаційна; функція контролю. Показано, що до основних дидактичних вимог при створенні гри належать: відповідність віковим особливостям дитини; відповідність гігієнічним вимогам та санітарним нормам роботи; доступність; а також потенційний вплив на мотивацію до навчання, на ставлення до предмета, відповідність гри курсу, її вплив на формування коректних уявлень про навколишній світ), виправданість вибору гри і запропонованих у ній завдань. Описано наявні сервіси і платформи ігрового спрямування для підтримки навчання загалом та інформатики зокрема, надано вимоги до розроблення і використання комп’ютерних ігор, описано особливості розроблення комп’ютерних ігор у середовищі MS Power Point та представлено авторські дидактичні напрацювання ігрового спрямування для підтримки вивчення теми «Створення та опрацювання графічних зображень».Документ Використання середовища Proteus для візуального моделювання роботи базових елементів інформаційної системи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Drushliak Maryna Hryhorivna; Друшляк Марина ГригорівнаФормулювання проблеми. Сучасна університетська підготовка ІТ фахівців з необхідністю передбачає вміння коректно використати інформаційні технології, яке часто неможливе без розуміння теоретичних основ функціонування апаратного засобу чи інформаційної системи загалом. У підготовці фахівців галузей знань «12 Інформаційні технології» та «01 Освіта (014 Середня освіта. Інформатика)» вважаємо за необхідне зосередити увагу не тільки на боці «споживання» технічного чи спеціалізованого програмного забезпечення, а і на боці розуміння логічних, фізичних та математичних основ його функціонування через візуалізацію у віртуальних лабораторіях. Метою статті є висвітлення доробку авторів стосовно комп’ютерної візуалізації роботи логічних елементів інформаційної системи на базі ISIS Proteus. Матеріали і методи. Для виконання дослідження використано: термінологічний аналіз для уточнення тезаурусу дослідження; аналіз спеціалізованих програмних засобів та рекомендацій науковців з метою обрання найбільш ефективного для демонстрації роботи логічних елементів інформаційної системи; системний аналіз наукових джерел для визначення найбільш важливих напрямків, на яких варто зосередити увагу при формуванні в ІТ-фахівців уявлень про логічні та фізичні основи функціонування інформаційних систем; моделювання для візуалізації фізичних процесів. Результати. Моделювання логіки фізичних процесів на базі Proteus позитивно впливає на рівень навчальних досягнень майбутніх ІТ-фахівців, що підтверджено аналізом одержаних результатів на рівні значущості 0,05 за критерієм Ст’юдента. Висновки. Використання віртуальних лабораторій як засобів комп’ютерної візуалізації прихованих (закритих) процесів, що відбуваються в інформаційній системі, зміщує акценти навчання з теоретичної та експериментальної площин в інтелектуальну галузь детального осмислення одержаних результатів. Для візуалізації закритих процесів, що відбуваються в інформаційній системі, доцільно використовувати середовище Proteus. Виконання лабораторних робіт у Proteus дозволяє продемонструвати майбутнім ІТ-фахівцям логіку роботи базових елементів інформаційної системи на основі побудови логічних функцій обробки двійкових сигналівДокумент Використання СКМ MAPLE для візуалізації наближених розв'язків диференціальних рівнянь за однокроковим методом Ейлера(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Семеніхіна Олена Володимирівна; Шамоня Володимир Григорович; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ статті піднімається питання візуалізації наближених розв'язків диференціальних рівнянь за однокроковим методом Ейлера в системі компютерної математики MAPLE. Обгрунтовано важливість засвоєння основних ідей знаходження розв'язків диференціальних рівнянь, розв'язаних відносно похідної, на рівні унаочнення інтегральних кривих. Описано загальну постановку задачі, наведено вимоги, які накладаються на функцію, щоб однокроковий метод Ейлера був застосований. Продемонстровано можливість використання комп'ютерного інструментарію СКМ MAPLE. Наголошено на важливості візуального підходу до вивчення чисельних методів розв'язування диференціальних рівнянь та оцінки похибок таких наближень.Документ Використання хмарного сервісу OneNote в освітньому процесі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Велитченко Владислав; Дегтярьова Неля Валентинівна; Шамоня Володимир Григорович; Velytchenko Vladyslav; Dehtiarova Nelia Valentynivna; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ статті розкриваються особливості використання хмарного сервісу ONENOTE в освітньому процесі. Показано, що переваги використання хмарних сховищ даних стають вагомішими в умовах вибору ЗЗСО нових підходів до організації навчання. Здійснено аналіз та систематизацію вітчизняного наукового і практичного досвіду дав можливість визначити наступне: вимоги педагогічної та учнівської спільноти до освітнього середовища ЗЗСО постійно зростають, що зумовлено інтенсивним розвитком й активним використанням ІКТ як у закладах освіти для вирішення освітніх проблем, так і за його межами. Установлено, що розвиток мережі Інтернет, перехід загальної середньої освіти до використання різноманітних сервісів сприяє швидкому впровадженню хмарних сервісів для вдосконалення організаційної та навчально-виховної діяльності суб’єктів навчання, що в подальшому може привести до вдосконалення системи загальної середньої освіти. Охарактеризовано цифрові технології як основу для формування інноваційного освітнього середовища загальної середньої школи; розкрито специфіку поняття хмарні сховища даних в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти та представлено аналіз досвіду використання хмарних сховищ даних у системі середньої освіти України. Наведені спеціальні навчальні завдання з інформатики, які дозволять сформувати в учнів уміння здійснювати навчальну діяльність засобами хмарних технологій у процесі навчання не лише інформатики, але й інших дисциплін, а також розглянуто використання хмарного сервісу OneNote в освітньому процесі.Документ Використання ІТ в освіті: аналіз напрацювань наукової лабораторії при кафедрі інформатики СумДПУ ім. А. С. Макаренка(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015) Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Шипиленко Андрій Павлович; Shypylenko Andrii PavlovychОб’єкт дослідження: процес навчання фізико-математичних дисциплін у середній та вищий школі. Предмет дослідження – впровадження інформаційних технологій у навчальний процес. Мета роботи: визначення напрямків використання інформаційних технологій в освітньому процесі; виділення способів і методів використання інформаційних технологій в освітньому процесі; створення електронних супровідних матеріалів для підтримки вивчення окремих дисциплін. Основні наукові результати з теми: обґрунтовано потребу у переорієнтації традиційної методики навчання математики у бік активного використання програм динамічної математики при підготовці майбутніх учителів фізико- математичного профілю; описано комп’ютерний інструментарій вчителя математики та особливості його використання при розв’язуванні задач шкільного курсу математики; проведено аналіз відкритих освітніх ресурсів з математики та визначено рекомендації щодо залучення таких курсів у навчальний процес педагогічних університетів; розроблено методичну документацію до спецкурсу «Використання комп’ютера в навчанні математики»; визначено складові сучасного електронного підручника; розроблено фрагменти електронного навчального комплексу з вивчення спецкурсу «Інформаційні системи».Документ Впровадження моделі формування професійної готовності майбутніх учителів математики до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань: мотиваційний критерій(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2016) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ статті наведено результати педагогічного експерименту, пов’язаного з впровадженням моделі формування професійної готовності майбутніх учителів математики до використання засобів комп’ютерної візуалізації математичних знань. Описано методики визначення рівнів готовності за мотиваційним критерієм. Наведено методики розрахунку результатів за одержаними даними та ії візуалізовані моделі. Проведено якісний аналіз одержаних результатів з позитивним висновком про ефективність авторської моделі.Документ Впровадження інформаційних технологій з метою організації пізнавальної і пошукової діяльності учнів в освітньому процесі(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020) Нечвоглод Ігор Володимирович; Nechvohlod Ihor Volodymyrovych; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychСьогодні в школах відбувається поступова відмова від повсюдного застосування традиційних неелектронних технологій навчання та невпинне включення передових інформаційних технологій в усі форми й види навчальної діяльності учнів. Особливо активно школи почали використовувати засоби передових інформаційних технологій останні пів року і всі школярі країни змушені навчатися дистанційно, тобто більшість матеріалу опановувати самостійно, використовуючи надіслані відео, медіа та цифрові матеріали вчителем з кожного предмету. Така форма навчання для українських шкіл виявилась досить новою і неочікуваною, тому зараз і школярі, і вчителі пристосовуються та звикають до нових форм та вимог в шкільному освітньому процесі. За результатами аналізу можливостей інтеграції традиційних та інформаційних технологій в організації пізнавальної і пошукової навчальної діяльності школярів виявлено, що важливими є не суто інформаційні технології, а те, наскільки їх використання слугує досягненню освітніх цілей. Зазвичай, найкращий освітній результат забезпечується доцільним поєднанням добре перевірених часом традиційних та інноваційних засобів організації автономного навчання школярів. Тому під час відбору інформаційних технологій потрібно враховувати їхню максимальну відповідність специфіці навчання школярів.Документ Віртуальні лабораторії як інструмент навчальної та наукової діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2011) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr HryhorovychУ статті розглянуто використання віртуальних лабораторій в навчальному процесі, акцентовано увагу на проведенні лабораторних фізичних практикумів з використанням середовища EVB, зазначено позитивні та негативні сторони лабораторного фізичного практикуму у віртуальному просторі.Документ До питання про урахування законів зорового сприйняття у навчальному процесі(2017-10) Семеніхіна Олена Володимирівна; Semenikhina Olena Volodymyrivna; Шамоня Володимир Григорович; Shamonia Volodymyr Hryhorovych; Удовиченко Ольга Миколаївна; Udovychenko Olha Mykolaivna; Юрченко Артем Олександрович; Yurchenko Artem OleksandrovychУ тезах зазначено, що актуальним наразі є питання уточнення процесів зорового сприйняття в контексті усвідомлення через зір людиною наукових або навчальних понять та урахування таких процесів під час організації навчання та, зокрема, у підготовці вчителя.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »