Перегляд за Автор "Hozak Svitlana"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Гігієнічне вивчення «шкільної зрілості» дітей старшого дошкільного віку(2014) Гозак Світлана; Hozak Svitlana; Філоненко О. О.; Filonenko O. O.; Парац Алла; Parats AllaЗа методиками Керна-Ірасека, Венгера, Озерецького в дітей старшого дошкільного віку 3-х ДНЗ м. Києва вивчено «шкільну зрілість» до систематичного навчання в школі. У результаті досліджень виявлена значна частка дітей, які функціонально не готові до навчання в школі. Достатній рівень мотиваційної готовності за три місяці до навчання в школі мають лише 62,5% дітей (56,8% хлопчиків та 68,1% дівчаток); достатній розвиток дрібної моторики за показником динамічного тремору – 47,0% дошкільнят (25,6% хлопчиків та 68,3% дівчаток), за показником мотометричного тесту Озерецького – лише 22,5% дітей.Документ Динаміка рухової активності міських учнів середнього шкільного віку(2016) Гозак Світлана; Hozak Svitlana; Єлізарова Олена; Yelizarova Olena; Парац Алла; Parats AllaУ результаті дослідження, проведеного з інтервалом у 5 років (2010/2015 рр.), встановлено достовірне зниження середніх значень інтегральних оцінок рухової активності учнів середнього шкільного віку міських загальноосвітніх шкіл на 16,4 % (p<0,001). Встановлено достовірне (p<0,05) підвищення частки школярів, які не виконують ранкову гімнастику в 1,7 рази, у 3 рази частки дітей, які не займаються на уроках фізкультури в повну силу. У 1,3 рази, знизилася частка дітей із тривалістю прогулянок на свіжому повітрі 1,5 години й більше (p<0,01). У школярів з низьким рівнем рухової активності ймовірність наявності захворювань достовірно підвищується на 20,0 % порівняно із середнім і високим рівнями (p<0,01). Отримані результати доводять необхідність розробки та впровадження гігієнічних заходів із підвищення фізичної активності школярів.Документ Зв'язок рухової активності підлітків з індексом нездоров'я(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Станкевич Тетяна; Stankevych Tetiana; Гозак Світлана; Hozak Svitlana; Єлізарова Олена; Yelizarova Olena; Парац Алла; Parats AllaМетою нашого дослідження було виявлення зв'язку рухової активності підлітків з індексом нездоров'я. Даний інтегральний показник дозволяє кількісно оцінити стан здоров'я і враховую як число уражених систем організму, так і інтенсивність патологічного процесу. Рівень рухової активності учнів 12–15 років вивчали за допомогою валідного опитувальника з подальшою її градацією відповідно до енерговитрат. Установлено оптимальні межі кратності та тривалості рухової активності підлітків. Виявлений взаємозв'язок рухової активності та індексу нездоров'я, що маю як лінійний, так і нелінійний характер залежно від виду рухової активності.Документ Регламентація навчального навантаження для дітей шкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2017) Гозак Світлана; Єлізарова Олена; Парац Алла; Hozak Svitlana; Yelizarova Olena; Parats AllaСтаття присвячена розробці критеріїв безпеки навчального навантаження для здоров’я учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Основним методологічним підходом є визначення впливу факторів навчального процесу на розвиток втоми в дітей. Установлено ізольований внесок різних факторів, розраховано ризики розвитку сильної втоми. Шляхом розробки прогностичних моделей доведено зниження частки дітей із розумовою втомою при зменшенні навчального навантаження. Розроблені конкретні гігієнічні рекомендації щодо безпечних рівнів кількісної та якісної складових навчального навантаження, зокрема тривалості виконання домашніх завдань, що може бути використано при розробці санітарного регламенту для загальноосвітніх навчальних закладів.Документ Розробка нових рангових шкал важкості навчальних предметів у ЗНЗ(2016) Гозак Світлана; Hozak Svitlana; Шумак О.; Shumak O.; Філоненко О. О.; Filonenko O. O.; Балачук Ю.; Balachuk Yu.Періодичний перегляд освітніх програм створює умови для наукового гігієнічного обґрунтування рівня навчального навантаження з урахуванням його ймовірного патологічного впливу на психофізіологічний розвиток учнів. Відповідно до розроблених нами рангових шкал важкості навчальних предметів для 1–4 класів і вдосконалених існуючих шкал важкості для учнів 5–11 класів, шкільні дисципліни розподілені на «легкі» (1–4 бали), «середньої важкості» (5–8 балів) та «важкі» (9–10 балів). Дані рангові шкали дозволяють оптимізувати розподіл навчального навантаження протягом дня й тижня. Застосування комплексної методики оцінки розкладу уроку з використанням інтеграційного показника є зручним засобом моделювання структури навчального процесу в школах будь-якого типу.Документ Самооцінка рівня рухової активності міських підлітків(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018) Гозак Світлана; Hozak Svitlana; Єлізарова Олена; Yelizarova Olena; Парац Алла; Parats Alla; Станкевич Тетяна; Stankevych TetianaСтаття присвячена проблемі формування рухової активності дітей середнього шкільного віку. Фактичний рівень рухової активності, її енергетичну складову, питання щодо самооцінки, зацікавленості у фізичній діяльності, самопочуття до і після тренування вивчали за допомогою адаптованого нами опитувальника 0.АРАСЕ (415 анкет). Установлено співвідношення суб'єктивних оцінок із фактичною фізичною активністю та енерговитратами дітей. Результати суб'єктивної та об'єктивної оцінки співпали у 36,8±2,4 % учнів. З 68,4 % підлітків, які оцінюють свою рухову активність як достатню, 49,9 % веде малорухливий спосіб життя. Перспективними науковими дослідженнями є встановлення оптимального рівня рухової активності підлітків.Документ Спосіб оцінювання адаптації дітей до навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти(CумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Калиниченко Ірина Олександрівна; Kalynychenko Iryna Oleksandrivna; Антомонов Михайло Юрійович; Antomonov Mykhailo Yuriiovych; Гозак Світлана; Hozak Svitlana; Латіна Ганна Олександрівна; Latina Hanna Oleksandrivna; Заікіна Ганна Леонідівна; Zaikina Hanna Leonidivna; Колесник А. С.; Kolesnyk A. S.У науково-методичному виданні надано методичні матеріали щодо оцінювання адаптації дітей до навчання у закладах дошкільної та загальної середньої освіти. Для практичного використання методичних матеріалів передбачається використовувати показники вегетативного забезпечення діяльності організму, нейродинамічних властивостей, слухової пам’яті, розумової працездатності та емоційного стану дитини. Призначено для лікарів, психологів з метою діагностики та прогнозування адаптації дітей до навчання у закладах освіти. Розробка буде корисною для науковців у галузі знань 22 «Охорона здоров’я» та 09 «Біологія».