Підготовка вчителів в закладах післядипломної освіти до профорієнтаційної роботи

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2023
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
У статті описано педагогічний експеримент щодо впровадження методики діагностування рівня профорієнтаційної компетентності вчителів закладів освіти. Розглянуто ефективність організаційно‐педагогічних умов розвитку профорієнтаційної компетентності учителів у системі післядипломної освіти: здійснення педагогічної підтримки як особливого виду взаємодії в організації профорієнтаційної роботи в закладах освіти,спрямованого на сприяння особистісно‐професійного розвитку вчителів шляхом врахування їхніх освітніх потреб та індивідуального досвіду, надання оперативної адресної методичної допомоги у вирішенні профорієнтаційних проблем, залучення до різних форм профорієнтаційної діяльності; організація освітнього процесу на засадах кредитно‐модульної системи, що передбачає блочно‐модульне структурування навчальної інформації й індивідуалізацію траєкторії її засвоєння; володіння викладачами закладів післядипломної освіти профорієнтаційної компетентності, що виявляється в здатності здійснювати свою профорієнтаційну діяльність в інноваційному режимі. Реалізація вказаних організаційно‐педагогічних умов і впровадження розробленої методики забезпечили комплексний розвиток аксіологічно‐мотиваційного, теоретико‐змістового, процесуально‐діяльнісного і дослідницько‐рефлексивного компонентів профорієнтаційної компетентності вчителів у післядипломній освіті.
The article describes a pedagogical experiment on the implementation of the method of diagnosing the level of vocational orientation competence of teachers of educational institutions. The effectiveness of the organizational and pedagogical conditions for the development of career guidance competence of teachers in the postgraduate education system was considered: the implementation of pedagogical support as a special type of interaction in the organization of career guidance work in educational institutions, aimed at promoting thepersonal and professional development of teachers by taking into account their educational needs and individual experience, providing operational targeted methodical assistance in solving career guidance problems, involvement in various forms of career guidance activities; organization of the educational process on the basis of the credit-module system, which provides for block-module structuring of educational information and individualization of the trajectory of its assimilation; possession by teachers of postgraduate education institutions of career guidance competence, which is manifested in the ability to carry out career guidance activities in an innovative mode. The implementation of the specified organizational and pedagogical conditions and the implementation of the developed methodology ensured the comprehensive development of the axiologicalmotivational, theoretical-content, procedural-active and research-reflective components of the professional orientation competence of teachers in postgraduate education.
Опис
Ключові слова
профорієнтаційна компетентність, профорієнтаційна компетентність учителів, профорієнтаційна робота в закладах освіти, педагогічний експеримент, діагностування рівня профорієнтаційної компетентності вчителів., vocational guidance competence, vocational guidance competence of teachers, vocational guidance work in educational institutions, pedagogical experiment, diagnosis of the level of vocational guidance competence of teachers
Бібліографічний опис
Бойчук В. Підготовка вчителів в закладах післядипломної освіти до профорієнтаційної роботи [Текст] / В. Бойчук, О. Бойчук, А. Гура // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : науковий журнал / МОН України, Сумський державний педагогічний ун-т ім. А. С. Макаренка ; [редкол.: А. А. Сбруєва, М. А. Бойченко, О. А. Біда та ін.]. – Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2023. – № 4 (128). – С. 437–451. – DOI: 10.24139/2312‐5993/2023.04/437‐451