Перегляд за Автор "Rybalko Petro Fedorovych"
Зараз показуємо 1 - 20 з 37
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Аналіз системоутворюючих компонентів педагогічного керівництва самовихованням дітей та підлітків у структурі діяльності скаутської організації(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychУ статті визначено суть, основні характеристики системи самовиховання в скаутизмі, розкрито функціональні можливості скаутської системи виховання і самовиховання, науково обґрунтовано напрями застосування системи самовиховання скаутингу у діяльності сучасних дитячих і молодіжних організацій.Документ Вплив швидкісно-силової підготовки на функціональну підготовленість дзюдоїстів(2023) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychСпортивна техніка дзюдо являє собою складну багатоструктурну систему цілеспрямованих і взаємопов’язаних рухових дій. Вона нараховує близько 2000 прийомів. Спортивна боротьба на сучасному етапі її розвитку відрізняється високими вимогами до різних сторін підготовленості спортсменів. Особлива увага надається силовій та швидкісно-силовій підготовці. Здатність вибірково показувати значні м’язові зусилля дозволяє борцям успішно виконувати комбінації, вчасно застосовувати контр-прийоми, що значно підвищує надійність реалізації технічних дій. Мета такої роботи полягає в аналізі впливу швидкісно-силової підготовки на функціональну підготовленість борців-дзюдоїстів. Недостатність вивчення біологічного складника, неузгодженість думок фахівців з найважливіших практичних питань, що визначають ефективне рішення розвитку працездатності дзюдоїстів, дозволяє вважати таку проблему цілком актуальною. Проблематика, пов’язана з багаторічною підготовкою, не досить розроблена в більшості видів спорту. Відносна молодість українського дзюдо збільшує наявні труднощі. Основними питаннями, що підлягають дослідженню, тут є структура багаторічного тренування і спрямованість занять на її окремих етапах. Для правильного їх вирішення важливу роль відіграють знання про вікову динаміку спортивних досягнень і фактори, що їх визначають. У цій роботі пропонується розглядати спортивну працездатність як можливість організму збільшувати і підвищувати інші адаптаційні механізми, що беруть участь у прояві функціональної потужності демонстрації технічних дій. Такий підхід дозволяє використовувати фізіологічні особливості організму спортсменів, поступово включати додаткові можливості підвищення потужності виконання роботи.Документ Відбір до шкільної спортивної секції на етапі початкової підготовки дітей 6–8 років(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Мартиненко Олександр Михайлович; Martynenko Oleksandr Mykhailovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychВ роботі теоретично обґрунтовано найбільш ефективні методи відбору та спортивної орієнтації хлопчиків для занять спортивною гімнасткою, визначено сучасні підходи до встановлення довгострокових критеріїв відбору та орієнтації дітей 6–8 років для придатності до занять спортивною гімнастикою. Показано і надано можливість зробити об’єктивні висновки і надати практичні рекомендації щодо покращення критеріїв відбору дітей 6–8 років для занять спортивною гімнастикою. Матеріали магістерської роботи можуть бути використані для підготовки методичних рекомендацій для молодих спеціалістів, вчителів фізичної культури загальноосвітньої школи, а також для батьків.Документ Корекційна робота з дітьми з інвалідністю в умовах реабілітаційного центру: досвід Німеччини(2023) Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Рибалко Петро Федорович Rybalko Petro Fedorovych; Rybalko Petro Fedorovych; Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Лянна Ольга Володимирівна; Lianna Olha VolodymyrivnaУ статті висвітлено змістово‐процесуальні засади корекційної роботи з дітьми з інвалідністю в Німеччини на прикладі Мюнхенського реабілітаційного центру. Виявлено, що діяльність аналізованого в статті реабілітаційного центру спрямована на корекційну допомогу й усебічну підтримку дітей та молоді з інвалідністю, а також їхніх сімей/піклувальників. З’ясовано, що основними напрямами такої допомоги є надання якісних освітніх послуг у системі безперервної освіти (дошкільна, початкова, середня, професійно‐технічна), що спрямована на підготовку молодої людини з інвалідністю до самостійного життя в суспільстві й успішного працевлаштування; надання корекційно‐реабілітаційних послуг та психологічної підтримкиДокумент Методика викладання навчальної дисципліни «Фізичне виховання» у закладі вищої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Харченко Роман; Kharchenko Roman; Хоменко Сергій Васильович; Khomenko Serhii Vasylovych; Красілов Андрій Дмитрович; Krasilov Andrii Dmytrovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychЗміст даної статті полягає у створенні і апробації методики, яка дозволяє враховувати особливості студентів у залежності від обсягу спеціальної рухової активності й успішності навчання, суттєво підвищуючи продуктивність їх рухових умінь та пізнавальної активності. Розглянуто стан вищої освіти на сучасному етапі розвитку суспільства. По-перше, на фоні загальних змін, які відбуваються з вищою освітою, а, по-друге, з урахуванням особливостей програмного змісту навчання студентів закладу вищої освіти й контингенту студентів.Документ Методика розвитку фізичних якостей студентів закладів вищої освіти на основі секційних занять з тхеквондо(2020) Хоменко Марія Олегівна; Khomenko Mariia Olehivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychПопулярним засобом оздоровлення та розвитку фізичних якостей є включення елементів єдиноборств у процесі фізичного виховання. Особливим видом серед зазначених є тхеквондо, оскільки на сьогодні бачимо зростання зацікавленості зі збереженням стійкої позитивної мотивації, появою широкої кількості його напрямів.Документ Методика розвитку фізичних якостей юних борців вільного стилю на секційних заняттях в закладах загальної середньої освіти(2020) Лазоренко Станіслав Сергійович; Lazorenko Stanislav Serhiiovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychОптимізація процесу розвитку фізичних якостей учнів закладів середньої освіти, за своєю суттю – є перманентною проблемою, яка вимагає постійного пошуку шляхів її вирішення, через навчальний процес у школі та поза навчальний час у спортивних секціях, які функціонують в загальноосвітніх навчальних закладах. Автор, даної кваліфікаційної роботи, для покращення фізичних якостей юнаків пропонує тренувальні заняття у секції вільної боротьби. Опубліковані результати наукового пошуку підтверджують ефективність запропонованого комплексу вправ для розвитку фізичних якостей учнів протягом навчання в школі, а також його перспективність в рамках освітнього процесу закладів середньої освіти на противагу традиційним методикам.Документ Методика управління фізкультурно-оздоровчою діяльністю в сучасних закладах середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Лянной Михайло Олегович; Liannoi Mykhailo Olehovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Ганчева Владислава; Hancheva Vladyslava; Красілов Андрій Дмитрович; Krasilov Andrii DmytrovychУ даній статті визначено сутність та зміст фізкультурно-оздоровчої діяльності; визначено функціонування цілісної системи фізичного виховання та оздоровлення в сучасному закладі середньої освіти; проаналізовано зарубіжний досвід управління фізкультурно-оздоровчою діяльністю в закладах середньої освіти. Уточнено поняття «здоров'я», «спосіб життя», «фізична культура», «фізична культура школяра»; подальшого розвитку набуло трактування сутності поняття «фізкультурно-оздоровча діяльність».Документ Методичне забезпечення формування музично‐ пізнавальної компетентності молодших школярів під час співацького навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2023) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Бойченко Марина Анатоліївна; Boichenko Maryna Anatoliivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Завгородній Денис Сергійович; Zavhorodnii Denys SerhiiovychСтаття присвячена проблемі розробки й характеристики методичного забезпечення формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі співацького навчання. Окреслено сутність поняття «методичне забезпечення» як сукупність принципів, педагогічних умов, методів і форм навчання, які сприяють якісному перебігу освітнього процесу. Розглянуто провідні принципи формування їх музично‐пізнавальної компетентності, а саме: принцип єдності виховного, розвивального та освітнього напрямів педагогічного впливу; принцип застосування здоров’язбережувальних технологій; принцип стимуляції музично‐ігрової та творчої активності молодших школярів; принцип органічного поєднання індивідуальних і колективних форм організації освітнього процесу; принцип зв’язку змісту занять із життям; принцип репертуарно‐стильової оптимізації. Визначено найбільш ефективні методи (роз’яснювально‐спонукального характеру; систематизації й оприлюднення музичного матеріалу; комплексної спрямованості на формування музично‐пізнавальної компетентності, розвиток музичних здібностей та узагальнених музичних уявлень в молодших школярів; практичні методи; метод проблемного викладу; спеціальні методи; аудіального розвитку. Доведено пріоритетне значення міжпредметних зв’язків у процесі формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів. Констатовано, що виключно сприятливі умови для формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів створює позаурочна діяльність. Аргументовано доцільність і ефективність використання нетрадиційних форм уроку з метою формування музично‐пізнавальної компетентності молодших школярів у процесі співацького навчання.Документ Мінімальна сила як базовий компонент диференційованого розвитку силових здібностей підлітків(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Красілов Андрій Дмитрович; Krasilov Andrii Dmytrovych; Пономаренко Олег; Ponomarenko OlehСтаття присвячена дослідженню силових здібностей школярів 10–11 років. Метою статті є обґрунтування й доведення ефективності авторської методики розвитку силових здібностей підлітків на основі мінімальної сили та під час здійснення диференційованого підходу. У ході дослідження застосовували методи теоретичного аналізу науково-методичної літератури, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Досліджено мінімальну силу, як стартовий показник подальшого розвитку силових здібностей підлітків. Розроблено методику розвитку сили підлітків, сутність якої полягає у плануванні силових навантажень на основі мінімальної сили й диференційованого підходу та застосуванні спеціально розроблених засобів і методів розвитку силових здібностей на уроках фізичної культури. Використання тренажерів оздоровчої спрямованості для тренування силових здібностей у дитячому та підлітковому віці є перспективою наших подальших досліджень.Документ Наскрізна програма практик для студентів спеціальності 014.11 Середня освіта. Фізична культура(Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2017) Прокопова Людмила Іванівна; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Лоза Тетяна Олександрівна; Loza Tetiana Oleksandrivna; Гвоздецька Світлана Володимирівна; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Жуков Володимир Леонідович; Zhukov Volodymyr LeonidovychПрограма носить наскрізний характер і дає повне уявлення про систему практичної підготовки за відповідною кваліфікаційною підготовкою, формує у студентів практичні навички професійної діяльності з обраного фаху. Ключові слова: Програма передбачає планове, поетапне засвоєння студентами практичних і професійних навичок та застосування в реальних умовах теоретичних знань, отриманих при вивченні дисциплін психологічно-педагогічного та медично-біологічного циклів навчальних програм. Для кожного етапу практики програма дає рекомендації щодо оформлення звітної документації та пояснення до її упорядкування. Навчально-методичний посібник – це навчально-методичний комплекс, який розрахований на студентів, магістрантів, вчителів фізичної культури, викладачів ВНЗ, методистів.Документ Оздоровча діяльність в умовах пришкільного оздоровчого табору з дітьми середнього шкільного віку(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2012) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Гаркавин Є. M.; Harkavyn Ye. M.У статті розкрито питання та умови формування і збереження здоров'я молоді, збільшення кількості дітей, охоплених організованими формами відпочинку та оздоровлення, зокрема дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей-інвалідів, дітей, які постраждали внаслідок катастрофи на Чорнобильській АЕС, дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей.Документ Оптимізація рухової активності дітей середнього шкільного віку в позаурочний час(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Голіков Антон Сергійович; Holikov Anton Serhiiovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychВ основу даного дослідження було покладено гіпотетичне припущення про те, що вивчення специфічних особливостей роботи закладу загальної середньої освіти в позаурочний час у сучасних умовах дозволить обґрунтувати та визначити комплекс організаційно-методичних механізмів, які зможуть забезпечити підвищення оздоровчої ефективності фізичного виховання за рахунок розподілу дітей по групах з врахуванням їхнього фізичного стану, проведення спеціально організованих видів діяльності, що включають традиційні й нетрадиційні засоби впливу на фізичний стан та здоров'я дітей і адаптованих до особливостей кожної групи дітей з врахуванням інтересів та нахилів кожної дитини. Розроблена програма спортивно-оздоровчої спрямованості може бути рекомендована для використання в практичній діяльності фахівців, які працюють у молодшій, середній та старшій школі, у позаурочний та позашкільний час; у роботі фахівців, що працюють у спортивних клубах та клубах за місцем проживання; шкільних оздоровчих таборах та стаціонарних заміських оздоровчих таборах.Документ Організаційно‐педагогічні засади розвитку вищої військової освіти у країнах чорноморського регіону(2023) Чистякова Ірина Анатоліївна; Chystiakova Iryna Anatoliivna; Сбруєва Аліна Анатоліївна; Sbruieva Alina Anatoliivna; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychУ статті визначено організаційно‐педагогічні засади вищої військової освіти у країнах Чорноморського регіону (Болгарія, Румунія, Україна). Доведено,що системи вищої військової освіти в трьох країнах мають багато спільного, а саме: система вищої військової освіти є складовою загальнонаціональної системи вищої освіти; отримання вищої військової освіти можливе як у спеціалізованих закладах, так і у структурних підрозділах закладів вищої освіти; освітні програми відповідають державним стандартам, стандартам НАТО; система вищої військової освіти має два освітньо‐кваліфікаційних рівня –бакалавр і магістр.Документ Організація фізкультурно-оздоровчого середовища дитячої освітньої установи(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychМета статті бачиться в розробці навчально-методичного супроводу процесу професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища дитячої освітньої установи, практичній перевірці дієвості методів, форм і засобів навчання, поширенні методик визначення показників готовності майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища освітньої установи.Документ Особливості методики розвитку фізичних якостей студентів неспортивних спеціальностей на заняттях фізичною культурою(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Хоменко Сергій Васильович; Khomenko Serhii Vasylovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Гудим Світлана Василівна; Hudym Svitlana Vasylivna; Гудим Микола Павлович; Hudym Mykola PavlovychУ даній статті розкривається питання, що одними з головних завдань фізичного виховання у закладах вищої освіти України є залучення студентів до систематичного підвищення рівня рухової активності, збереження і зміцнення здоров’я, забезпечення високого ступеню розвитку рухових якостей, оптимізації функціональних можливостей організму молоді, придбання спеціальних знань, навичок та вмінь, необхідних для майбутньої професійної діяльності. У даній статті визначаються особливості впливу фізичних навантажень на показники функціонального стану центральної нервової системи та розумову працездатність. Виявлено основні механізми оптимальної, напруженої та неадекватної адаптації до важкої м’язової роботи.Документ Особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до подальшої фахової діяльності(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychУ статті окреслено теоретичні та практичні засади професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до організації фізкультурно-оздоровчого середовища в закладах загальної середньої освіти. Під фізкультурно-оздоровчим середовищем закладу загальної середньої освіти розуміється педагогічно вивірений і доцільно організований освітній простір, у якому створені необхідні умови для збереження і зміцнення фізичного, духовного, психологічного й соціального здоров’я всіх учасників освітнього процесу та який має на меті виховання фізично здорової та морально досконалої молодої людини, спроможної активно реалізувати себе в дорослому житті в інтересах своєї особистості, сім’ї, держави та суспільства.Документ Особливості розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку в групах продовженого дня(2021) Гвоздецька Світлана Володимирівна; Рибалко Петро Федорович; Прокопова Людмила Іванівна; Дубинська Оксана Яківна; Красілов Андрій Дмитрович; Hvozdetska Svitlana Volodymyrivna; Rybalko Petro Fedorovych; Prokopova Liudmyla Ivanivna; Dubynska Oksana Yakivna; Krasilov Andrii DmytrovychМетою статті є розробка та експериментальне обґрунтування методики розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку у групах продовженого дня засобами рухливих ігор. Для реалізації визначеної мети було використано такі методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, педагогічне спостереження, тестування рівня розвитку спритності, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. У процесі вивчення й аналізу науково методичної літератури було визначено, що додаткове використання рухливих ігор на годинах фізичної культури в групах продовженого дня позитивно впливає на розвиток спритності в учнів молодшого шкільного віку. Також аналіз існуючих програм і методик стосовно проведення годин фізичної культури у групах продовженого дня показав, що вони малочислені та застарілі і потребують наукового обґрунтування. Для заздалегідь визначеного та спрямованого впливу на розвиток спритності у молодших школярів на годинах фізичної культури у групах продовженого дня була розроблена авторська методика, при складанні якої були враховані: зміст шкільної програми з фізичної культури для молодших школярів, вік, стать, рівень фізичної підготовленості, бажання школярів відвідувати години фізичної культури. Для експериментального обґрунтування розробленої нами методики був проведений педагогічний експеримент, результати якого свідчать про ефективність використання авторської методики для розвитку спритності у дітей молодшого шкільного віку на годинах фізичної культури у групах продовженого дня.Документ Особливості управління фізкультурно-оздоровчою діяльністю в закладах загальної середньої освіти сільської місцевості(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019) Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro Fedorovych; Рашевська Юлія; Rashevska Yuliia; Кас’ян Вадим Петрович; Kasian Vadym PetrovychУ статті визначено сутність та зміст фізкультурно-оздоровчої діяльності; визначено функціонування цілісної системи фізичного виховання та оздоровлення в сучасному закладі середньої освіти; проаналізовано зарубіжний досвід управління фізкультурно-оздоровчою діяльністю в закладах середньої освіти. Уточнено поняття «здоров’я», «спосіб життя», «фізична культура», «фізична культура школяра»; подальшого розвитку набуло трактування сутності поняття «фізкультурно-оздоровча діяльність» – це заходи, що здійснюються суб’єктами сфери фізичної культури і спорту для розвитку фізичної культури. Наведено аналіз публікацій учених відносно різних аспектів функціонування системи освіти. У дослідженні впроваджено методику управління фізкультурно-оздоровчою діяльністю школи та доведено її ефективність.Документ Педагогічні умови формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Бермудес Діана Валеріївна; Bermudes Diana Valeriivna; Балашов Дмитро Іванович; Balashov Dmytro Ivanovych; Рибалко Петро Федорович; Rybalko Petro FedorovychСтаття присвячено визначення й обґрунтування педагогічних умов формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання в процесі професійної діяльності. У ході аналізу наукових досліджень різних авторів визначено, що в контексті нашого дослідження педагогічні умови - це спеціально створені педагогічні обставини, що містять систему педагогічних засобів і вдосконалюють процес формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до диференційованого підходу навчання. Перспективним у подальших наукових розвідках вважаємо визначення та обґрунтування педагогічних умов підготовки майбутніх викладачів фізичної культури до застосування диференційованого підходу навчання в процесі професійної діяльності в закладах вищої освіти.