Перегляд за Автор "Kyrylenko Nadiia Ivanivna"
Зараз показуємо 1 - 20 з 30
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Archetypical Floristic Images in Artistic Interpretation of Mykola Zerov and Mykhailo Drai-Khmara(2019) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Владимирова Валентина Миколаївна; Vladymyrova Valentyna MykolaivnaThe article deals with the characteristic features of the individual author’s embodiment of the archetypical floristic images in the texts of Ukrainian neoclassicists Mykola Zerov and Myhajlo Draj-Hmara. Poets-neoclassicists M. Zerov and M. Draj-Hmara considered the sense of harmony, the beauty of life and nature at all levels of literary text: from the desire to synthesize the achievements of predecessors, what enabled them to achieve balance and to express themselves in their own poetic form. Creating their own poetic style, the poets turned to mythology and folklore, whose component is the names of plant realitie. Theoretikal and methodological basis of the article is the wovks of M. Eliade, Je. Meletynsky, N. Frei, I. Hillman, D. Chase, K. Junge. The article proves that through the reinterpretation of the traditional images of floristic archetype, the neoclassicists have their own unique style, in which there is always a complex entwinement of emotions and feelings that forms individual picture of the world of each of the representatives.Документ Барокові риси в українських літописах XVIII століття(2020) Німенко Наталія Анатоліївна; Nimenko Nataliia Anatoliivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaРобота присвячена дослідженню особливостей втілення барокових рис у козацьких літописах ХVІІІ ст., зокрема у літописах Самовидця, Самійла Величка, Григорія Грабянки, «Історія Русів». Доведено, що стиль бароко в Україні став провідним у XVII–XVIII ст. і здійснив могутній вплив на різні сфери культурного життя, наповнив мистецтво виразними національними особливостями. Окреслено, що опрацьовані літописи присвячені національно-визвольній боротьбі українського народу. У них поєднуються історичні реалії та літературні традиції. Доведено, що барокова естетика простежується у структурі, стилістиці, мові творів, авторській манері. Для козацьких літописів характерними є етнокультурні засади літературного мистецтва, відповідні естетиці бароко, у тому числі українського козацтва. Визначено роль національно-визвольних змагань як консолідуючої сили суспільного розвитку і формування світоглядних засад. Подальшого розвитку набула тема ідеального лідера та його ролі в історичному процесі. Доведено, що використання барокової стилістики в описі історичних реалій дозволяє всебічно висвітлити на лише факти минувшини, а й ставлення до них окремих персоналій і певних верств суспільства чи народу загалом.Документ Барокові риси в українських літописах XVIII століття(2021) Німенко Наталія Анатоліївна; Nimenko Nataliia Anatoliivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ монографії висвітлено особливості втілення барокових рис в українських літописах XVIII століття (літописі Самовидця «Про війни Богдана Хмельницького і про міжусобиці, що були в Малій Росії після його смерті», літописі Самійла Величка, літописі Григорія Грабянки, літописі «Історія Русів») та розкрито своєрідність інтерпретації образу Богдана Хмельницького в козацьких літописах.Документ Безпечний медіасерфінг підлітків(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna Mykhailivna; Семеног Олена Миколаївна; Semenoh Olena Mykolaivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Моцак Світлана Іванівна; Motsak Svitlana IvanivnaУ посібнику представлено авторські розробки завдань з навчальних дисциплін українська мова, українська література, історія для формування предметних компетентностей та інфомедійних навичок здобувачів освіти. Також вміщено колективні медіапродукти (електронні газети, буклети, журнали тощо) шкільних команд Сумського, Запорізького, Харківського, Черкаського, Хмельницького регіонів – учасників Всеукраїнського турніру із медіаграмотності. Збірник рекомендовано для широкого кола фахівцівДокумент Вивчення сучасної жіночої прози у школі(2021) Корнієнко Аліна Олександрівна; Korniienko Alina Oleksandrivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ статті розглянуто программу з української літератури та проаналізовано проблему вивчення сучасної жіночої прози у школі. Запропоновано паралельне вивчення сучасної жіночої та творів із схожою проблематикою та тематикою.Документ Використання сучасних методів і прийомів під час вивчення фольклору у закладах загальної середньої освіти(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Драновська Єлизавета; Dranovska Yelyzaveta; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ статі розглянуто сучасні методи та прийоми для проведення уроків фольклору у закладах загальної середньої освіти. Особливу увагу звертаємо на такі: інсерт, хмаринка слів, сторітелінг, кахут. У дослідженні проаналізовано роль фольклору у житті здобувачів освіти.Документ Геній у факторі часу: літературознавчо-критичний дискурс творчої постаті Тараса Шевченка в другій половині ХІХ– ХХ століть(2019) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Владимирова Валентина Миколаївна; Vladymyrova Valentyna MykolaivnaСтаттю присвячено дослідженню поетичного феномена Тараса Шевченка в літературно-критичній думці в другій половині ХІХ-ХХ століть. Творчий феномен Тараса Шевченка продовжує активно породжувати системи наукових інтерпретацій, а часова дистанція тільки сприяє глибшому осягненню магічної сили образного світу текстів, спростуванні часом стійких стереотипів, наукових суджень і оцінок. Наголошено, що П. Куліш одним із перших указав на природу геніальності поетового таланту. Критик часто вдавався до апологетичних оцінок доробку поета, не раз підкреслював духовну суть його творів, однак глибини творчої індивідуальності розглядав крізь призму своєї концепції, із позицій власної радикальної історіософії не завжди сприймав гостроту психологічного й соціального конфлікту у творах. Дослідницький доробок наступників поглиблював знання про онтологічні глибини та духовний потенціал творів генія. Подальші дослідники по-своєму доповнювали шевченкознавчу науку, у різні періоди вдавалися до розгерметизації текстуального простору. Шевченкознавство прямо чи опосередковано зазнавало ідеологічних втручань і вдавалося до створення стереотипів. Постать Т. Шевченка ще в другій половині ХІХ століття сакралізувалася в усній народній творчості та свідомості читачів, а трохи пізніше набула рис месіанства. У другій половині ХХ століття класично-міфологічний погляд на творчість поета та природу його таланту запропонували Гр. Грабович і О. Забужко. Кожна літературна епоха продукувала свій образ поета, у його геніальності прагнула віднайти відповіді на духовні запити свого часу. Так з’являлися стереотипи, що існували не одне десятиліття, в основі яких домінувала сакралізація чи профанація образу поета-генія. Сучасні міфологічні підходи до творчості Т. Шевченка суттєво доповнили розуміння геніальної природи таланту поета, про що вперше констатував ще П. Куліш, проте остаточно її не вичерпали.Документ Давня українська література(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ методичних рекомендаціях представлено курс із давньої української літератури та літератури (11–18 століть), що призначений для студентів 1 курсу спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) СумДПУ імені А.С. Макаренка. Пропонується структура та інформаційний зміст навчального курсу, зокрема лекцій, практичних занять та самостійної роботи, критерії оцінювання студентів, подаються список основної та додаткової літератури, питання підсумкового контролю. Книга адресована викладачам, студентам-філологам, учителям загальноосвітніх шкіл, усім, хто цікавиться історією української літератури.Документ Дитяча література(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2021) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ книзі міститься інформація про зміст і особливості вивчення курсу «Дитяча література», матеріал до лекцій, завдання творчого характеру, тести для перевірки знань, список рекомендованої літератури. Методичні рекомендації призначені для студентів-філологів закладів вищої освіти, учителів загальноосвітніх шкіл.Документ Етноментальні коди в прозі Мирослава Дочинця(2020) Зякун Аліна Олександрівна; Ziakun Alina Oleksandrivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ кваліфікаційні роботі досліджено з позицій сучасної літературознавчої науки етноментальні коди українців у прозі М. Дочинця на матеріалах останніх романів письменника. На основі аналізу художньої рецепції етноментальних маркерів горян у художніх творах письменника запропоновано методичні рекомендації щодо проведення уроків позакласного читання й факультативних занять у 10-11 класах у закладах загальної середньої освіти за творчістю М. Дочинця й методичну розробку спецкурсу для закладів вищої освіти.Документ Етноментальні коди в прозі Мирослава Дочинця(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2022) Зякун Аліна Олександрівна; Ziakun Alina Oleksandrivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ монографії досліджено творчість сучасного прозаїка М. Дочинця, твори якого становлять «золотий фонд» української літератури новітнього часу і є синтезом народної традиції, мудрості й інтелектуальної сучасності. На основі аналізу художньої рецепції етноментальних маркерів горян у художніх творах письменника запропоновано методичні рекомендації щодо проведення уроків позакласного читання й факультативних занять у 10-11 класах у закладах загальної середньої освіти за творчістю М. Дочинця й методичну розробку спецкурсу для закладів вищої освіти.Документ Етноментальні маркери духовно-буттєвого універсуму українців у романі Мирослава Дочинця «Вічник. Сповідь на перевалі духу»(2020) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Зякун Аліна; Ziakun AlinaУ статті аналізуюється твір сучасної української прози, що втілює в собі багатогранну систему народної філософії й етноментальних констант, – роман М. Дочинця «Вічник. Сповідь на перевалі духу». Роман «Вічник» представляє широку етноментальну картину рис, що притаманні світогляду західного українця. Автор порушує ряд важливих проблем, а саме: проблему народження й смерті, духовного й матеріального, місця людини у світі, скороминущості й мінливості її життя, значення Бога й Божого світу у визначенні життєвої долі особистості та ін. Окремо слід виділити його розуміння духовної, просвітницької й громадянської ролі письменницької діяльності. У романі письменник відобразив явище етнічного й водночас загальнонаціонального характеру – рух опришків, що дозволило йому якнайглибше розкрити ментальні домінанти горян. Таким чином, можемо виділити три смислові лінії, що втілюють у собі найбільш яскраві етноментальні константи: опришківська або національна, філософська й світоглядна лінії. Такий спосіб аналізу, на нашу думку, розкриває героя з різних сторін, ураховує позиції відношень: людина-природа, людина-держава, людина-людина, людина-світ, людина-матеріальне тощо. Вони є актуальними в сучасному суспільстві, оскільки зображують аналогічні явища чи до цих пір нерозв’язані питання – такі, як: суть і роль української ідеї, поняття державності, проблему єдності, мови, утрати національної свідомості внаслідок асимілятивних процесів. У романі «Вічник» прослідковуємо ментально-символічне значення й інших образів, зокрема хліба, солі, води, землі, дому, інструмента, лісу, Карпат, пісні тощо. Усі вони формують єдину етнічну картину духовності верховинців, особливість рецепції світу яких виокремлює їх серед інших представників українського народу. Найбільша художньо-естетична цінність роману «Вічник» полягає в лінії філософських ідей. У тексті сконцентровані формули життя, любові, щастя, патріотизму, вічності тощо.Документ Етнопсихологічні коди в поетичних текстах Миколи Вінграновського(2016) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ статті аналізуються твори поета 2 половини ХХ століття Миколи Вінграновського, в яких розкриваються особливості відтворення ментальності нашого народу, конкретно-історичні та загальнолюдські проблеми, проекція їх на сучасність, значення текстів для актуальних запитів сьогодення та майбуття української нації, українського народу, зокрема, звертається увага на історичний роман «Северин Наливайко» та вірші «Остання сповідь Северина Наливайка», «Ніч Івана Богуна», «Скіфська колискова», «Демон», «Прелюд Землі», «Тринадцятий прелюд», «Прадід», «Плач Ярославни» та ін. Розглядаються своєрідність авторської інтерпретації етнопсихологічних кодів українського народу та етнічні особливості героїв як рушіїв історії, своєрідність розкриття неперервної ходи історії та її значення для сучасного розвитку української держави, українського народу. Особливу увагу звернено на концепцію людиноцентризму, гуманізму як головну в національній психосвідомості поета. Доведено, що етнопсихологічні коди у творах Миколи Вінграновського розкриваються через особистості. Автор деякою мірою узагальнює національний характер, подає свою модель психологічного типу українця та його концепцію буття, яка набирає світового масштабу. Історичний час показано через людські історії, людські душі. Творцями історії є живі люди, люди свого часу, вони виражають національну самоідентичність.Документ Літературна студентська творчість для дітей(2021) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ збірнику вміщено результати виконання творчих завдань студентів факультету іноземної та слов’янської філології, отримані під час вивчення курсу «Дитяча література» та обласного творчого конкурсу «Студліт». Вони представлені акровіршами, колисковими і казками, які допоможуть дітям пізнати рідну мову, українську культуру та всебічно розвиватися. Для дітей дошкільного та шкільного віку, батьків, учителів, а також для тих, хто цікавиться рідним словом.Документ Літературне краєзнавство(СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2024) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ методичних рекомендаціях представлено курс із літературного краєзнавства, що читається студентам спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) СумДПУ імені А.С. Макаренка. Мета – засвоїти основні закономірності й етапи розвитку художньої свідомості в українській літературі Сумщини; розкрити художньо-естетичні позиції провідних українських письменників нашого краю; наголосити на естетичній значимості, своєрідності розвитку різних літературних жанрів та стилів. Пропонується структура та інформаційний зміст навчального курсу, зокрема лекцій, практичних занять та самостійної роботи, критерії оцінювання студентів, подаються список основної та додаткової літератури, питання підсумкового контролю. Книга адресована викладачам, студентам-філологам, учителям загальноосвітніх шкіл, усім, хто цікавиться літературою рідного краю.Документ Проблема андрогінності в сучасній жіночій прозі(2020) Валюх Рената Юріївна; Valiukh Renata Yuriivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaУ магістерській роботі з’ясовано характерні риси та особливості андрогінності у психологічному та соціокультурних аспектах, окреслено поняття «жіноча проза» та її місце в сучасній українській літературі. Дипломна робота зосереджена на аналізі жіночих, чоловічих та андрогінних образів у сучасній жіночій літературі.Документ Сакральні коди українського вінка в контексті етнокультури(2021) Закоморна Альона Вікторівна; Zakomorna Alona Viktorivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia IvanivnaАктуальність роботи полягає в тому, що дослідження здійснено в межах літературознавства та етнопсихології, що спрямовано на вивчення віддзеркалення в літературознавчих одиницях, зокрема й у вербальних символах, особливостей світосприйняття та національного характеру українців. Об’єктом дослідження є українська народна обрядова творчість. Предметом дослідження є сакральні коди українського вінка в контексті етнокультури. Мета дослідження полягає у тому, щоб простежити сакральні коди вінка в українській народній обрядовій творчості, яка є безпосереднім складником етнокультури. Для аналізу багатозначності символіки концепту «вінок» в українській народній творчості використано загальнонаукові методи: індукції, аналізу, синтезу, а також описовий, зіставний, діахронно-синхронний методи.Документ Символонаповнення образу маку в поезії М. Вінграновського(2016) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Радченко К. В.; Radchenko K. V.Досліджено символічне наповнення художнього образу маку в поезії М. Вінграновського. Проаналізовано символічні конотації флорономену «мак», які сформувалися в українському культурному континуумі. Висвітлено символіку маку в християнській традиції. Зроблено спробу довести архетипну сутність образу маку, потрактувавши його з огляду на національний міфосвіт українців. Перелічено концептуальні смисли образу маку в площині поезії М. Вінграновського.Документ Сумщина в історико-філологічному вимірі(2021) Владимирова Валентина Миколаївна; Vladymyrova Valentyna Mykolaivna; Герман Вікторія Василівна; Herman Viktoriia Vasylivna; Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Кумеда Олена Павлівна; Kumeda Olena Pavlivna; П'ятаченко Сергій Васильович; Piatachenko Serhii Vasylovych; Рудь Ольга Миколаївна; Rud Olha Mykolaivna; Савченко Зоя Валентинівна; Savchenko Zoia Valentynivna; Ячменик Марина Михайлівна; Yachmenyk Maryna MykhailivnaУ монографії представлені наукові студії лабораторії літературного краєзнавства СумДПУ імені А.С. Макаренка. Окремі розділи присвячені мовознавчим, фольклорним, літературознавчим та історико-краєзнавчим аспектам.Документ Творчість Євгена Гуцала в контексті української «химерної» прози(ФОП Цьома С. П., 2020) Кириленко Надія Іванівна; Kyrylenko Nadiia Ivanivna; Мамчур Дар'я; Mamchur DariaУ монографії розкривається специфіка творчості одного з яскравих представників «химерної» прози – Євгена Гуцала та її художньо-стильові особливості. Також подано матеріал до лекції за творчістю письменника. Наукове дослідження призначене для студентів-філологів закладів вищої освіти, учителів загальноосвітніх шкіл.