Перегляд за Автор "Dudko Serhii Hryhorovych"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Технологічні засади моделювання здоров’ярозвивального середовища сучасного закладу освіти(СумДПУ імені А. С.Макаренка, 2024) Дудко Сергій Григорович; Dudko Serhii HryhorovychУ статті розглянуто змістово‐технологічні аспекти моделювання здоров’ярозвивального середовища (ЗРОС) управлінськими командами експериментальних закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО), схарактеризовано типи, види і зразки новітніх здоров’язбережувальних технологій для реалізації моделі ЗРОС ЗЗСО. Проаналізовано досвід впровадження логіко‐функціональної моделі здоров’ярозвивального середовища у загальноосвітніх школах Полтавщини з 2017 року до тепер, яка передбачає створення освітнього середовища, що відповідає гуманістично‐компетентнісній парадигмі та принципам Нової української школи. Оцінюється періодичність змін у моделі: з 2017 до 2021 року, коли ЗРОС було зорієнтоване на створення здоров’ярозвивального середовища в початкових класах, та з 2021 року до тепер, коли враховано нові виклики, зокрема воєнний стан, що вплинув на безпеку освітнього середовища та створення такого середовища в основній школі. Стаття акцентує на автономності освітніх закладів у формуванні еталонних умов для розвитку особистості. Розглянуто організаційно‐ функціональні аспекти моделювання ЗРОС, зокрема, зміни в нормативно‐ правовій базі, створення методичних спільнот за участю науковців та розробку комплексних освітніх програм. Приділено увагу управлінським командам, спрямованим на підтримку здорового способу життя та безпечного середовища для учнів і працівників. Окремо розглянуто новітні завдання для періоду 2021‐2026 років, зокрема формування психологічно комфортного середовища, мотивацію до фізичної активності, запровадження інклюзивного освітнього простору та підтримка екологічної поведінки. Представлені результати моделювання інтегрованих курсів для учнів 5‐6 класів, орієнтованих на розвиток компетентностей у сфері здоров’я, безпеки та добробуту. Акцентовано важливість адаптації освітніх процесів до нових реалій і потреб подальшого розвитку моделі здоров’ярозвивального середовища для забезпечення високої якості освіти та підтримки здоров’я учнів.